AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
840

vatten i dörrn?

Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
hello.. Tvätta min kärra idag (Görs rätt så ofta) vet inte riktigt hur detta ska formuleras utan att låta allt för mental men gör ett försök.. märkte att tätningslisten på bakdörrarna täpper igen drenerings hålen, när jag öppna dörrarna så "vällde" det ut vatten.. är normalt på bilar att det kommer vatten in i dörrarna när det tex regnar men visste inte att det stannar om man inte öppnar dom..rinner det ut jäkligt långsamt? är det så på bmw? jag ska iaf öppna min dörrar oftare då jag nästintill aldrig använder dom bakre dörrarna! om det aldrig rinner ut utan att man öppnar dörrarna så huga va det kan börja rosta...

Peace

Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Har problem med min också det läcker in vatten bakom förarstolen där man har fötterna.Öpnade upp bakdörrens panel och bakom den sitter det ljudisoleringsmatta fastsatt med gegga som man lägger runt bilfönster egentligen typ tätningsmassa, svart kletig gegga. den brukar lossna tydligen.
Köpte ny massa ifrån bilglasfirma tog bort det gamla och la på ny gegga tröck dit isoleringsmattan som även ska skydda mot vatten också det slutade läcka..Såg på panelen att läckandet pågått ett tag. slutade med att det rann ut igenom lamphuset som sitter under dörrpanelen och ned till golvet.Hadde symtomen som du beskrev det att man öppnade bildörren bak och det forsade ut vatten.
Men problemet slutade inte där för min del. Det kommer in vatten fortfarande var vet jag inte men den mängden som kommer in nu är betydligt mindre. Tidigare så kunde man ha fotbad bak om man ville det så säga. Så lite nytta har det gjort plus att vatten forsande när man öppnar bakdörren har upphört.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.