|
|
|
|---|---|
|
Måste ju finnas från fabrik , jag hittade en instansad märkning på bakre delen och sen så såg jag ett z på den främre kardanhalvan. Men såg också att någon märkt upp denna tidigare med färg, men eftersom jag har problem med vibrationer i min kardan efter två bytta stödlager så börjar man fundera på om det varit fel hela tiden ???? Mvh Nikalas | |
|
Anybody who knows.....??? Man tycker ju att det borde finnas iaf,..... Mvh Niklas |
|
|
haru fettnipplar på den ? |
|
|
suck.. du kanske ville ha svaret på min fråga direkt... om det huar fettnipplar till främre o bakre knuten o splainsen så ska dom ligga längsmed varanndra (i linje).. vissa kardaner har dock inte fettnipplar.. |
|
|
Nej det har den inte som sagt bara märkning med en instansad körnare i bakre halvan och ett z på främre , tanken från min sida var ifall de skall ligga i linje med varandra , annars så har jag ett stort problem, etersom jag bytt två gånger tidigare ..... Måste isåfall annars skaffa en ny/beg kardan.... Mvh Niklas |
|
| hur stor är sanolikheten att du har gjort fel 2 ggr.. ? om kardanen inte hammnar exakt rätt så får du inte så stora vibbrationer som du nämner. inte i början iaf... om jag va i ditt ställe så skulle jag antigen lämmna in den till ex sm motor för mätning ev balansering lr enklast köpt en begangnad, skulle inte alls vara rädd för att köpa en begnagnad då det inte är direkt vanligt att dom blir skeva, + en ny kostar skjortan.. kolla bara knutarna så att dom ser frescha ut och inte glappar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.