|
|
|
|---|---|
|
Hej hej, Jag har kollat runt lite på marknaden, mestadels på blocket.se. Hittat en del fina bilar som tyvärr inte kommit till mig ägo. Jag letar efter en första bil. Jag har hittat en 730iA -89 med v6:ans motor. Länk Jag har lyckats få ner priset till 18 000 kr, min budjet är inte hög och jag kan bara lägger ner någon mer tusenlapp på att fixa den. Vad är det jag ska kolla efter på bilen? Är den värd att ha som första bil? Kort och gott, vad tror ni om bilen, värd att köpa för 18 000 kr? | |
Stekaren |
Du får en fin 735a med fungerande ac för 18 skulle jag tippa, om du nu vill ha en snabbare bil, tror inte den motorn gör sin rätt i den karossen. Dessutom sitter det en rak 6:a i den. Svårsålda bilar så det är bara att välja och vraka. |
|
Någon BMW med V6 finns inte, har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas, bara så vi har det klart för oss ;-) Jag tycker det verkar något dyrt. Bilen ser fräsch ut men man ska ha klart för sig att 730iA med 6-cylindrig motor är en av de absolut minst attraktiva och mest svårsålda BMW-modellerna. Jag skulle satsa på en 735 istället, alternativt en manuell 730. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Sorry, missade att du fått ned den till 18 000:- . För denna peng kan bilen möjligen vara värd att köpa, men var beredd på att den inte blir lättsåld när det väl är dags (och du lär tröttna ganska fort, med tanke på prestandan) Välkommen till forumet i vilket fall :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Som första kärra gör du dig själv en tjänst att välja något som är lite kul, billig i drift, och lättmekad. Exempelvis en E30 318is eller en E36 fyrcylindrig. | |
|
Tycker de exemplaret ser riktigt fräsch ut, klart över snitt-E32an. 18.000 verkar vara ett bra pris på den, om de är så fin som de verkar. Sedan är jag lite frågande på alla som gnäller på 730i M30, så slö som vissa vill få de till upplever jag den inte, är väl främst lite vrid på låga varv som saknas jämfört med 735i. BMW CS #5139 |
|
| Fast är din reparationsfond bara en tusanlapp är det nog osäkert om du skall satsa på en gammal sjua, eller någon annan gammal lyxbil. Även om den där ser synnerligen trevlig ut (vilken inredning!). | |
|
Verkar fin på bilden iaf :) Vettigt köp, OM nu inte detta falerar när man väl är på plats och synar vagnen ...sedan så är denna modell relativt lättmekad anser ju jag.. Bra förstabil tycker jag(med viss reservation,förklaring kommer längre ned :))...viktigt att tänka på är att denna modell är ju idag ingen sparbössa när det gäller bensinförbrukningen direkt,så räkna på en normal "blandad körning" på över 1,2l/mil. Men pigg...nja,det vill jag ju inte direkt påskina att den är, men säkert fullt tillräckligt för en "första bil" iaf :) Ac problemet behöver inte bli så där hel*etiskt dyrt att laga med lite tur...Jag behövde bara fylla+vaccumsuga systemet på min E32:a och sedan byta en kontakt så fungerade den igen. Visserligen kostade väl min "operation" ca 2 papp(om man tycker det var/är dyrt.) innan det var klart ,men ändå billigare än det brukar vara om t.ex kondensorn är slut/läck.. Återigen...för 18 papp så får du "svårligen" en lika fin bil av annat märke(OM nu denna är så fin som den verkar på bild+text).. Men jag ser ju också att du inte har mer än "någon tusenlapp" att fixa den för...då vete väl f-n om en gammal 7:a är den bästa bil att äga...du har inte funderat på moppe ;) Jaja...ta nu mitt påstående med en nypa salt :),men bil är aldrig billigt att ha...oavsett märke eller modell. Mvh Janne. |
|
|
Hehe en tusenlapp över =) De räcker ju inte ens till en full tank idag... BMW CS #5139 |
|
|
Klart du ska ha en 7-serie! Väldigt mycket bil för pengarna tycker jag, om den är så fin som det står i annonsen. Är den bes och skattad? 730 är ingen raket men duger gott som vardagsbil/bruksbil. Mer glidare är racer. Bekväm, stor, säker, snygg, lättmekad, driftsäker, helt enkelt en kanonbil! Jag köpte själv en 730i i vintras Länk Gav 15000 för den, men då fanns en del att fixa. Ang AC'n, min skulle gå på mellan 7 och 8000 att fixa, kondensorn var sprucken. Har du jobb och en inkomst KÖP!!! Men har du bara en tusenlapp över efter köpet men ändå vill ha en bil råder jag dig att leta i lägre prisklasser, köp nåt billigt som förstabil och byt upp dig om nåt år eller så. Precis som J.L säger, en tusing räcker inte ens till full tank... (Som för övrigt rymmer 90 liter) |
|
|
Jag köpte en 730iA nyligen mycket fin skick väll skött går mycket bra men prestandan e inte den bästa det e jo bara 188 Hk Jag ångrar lite nu jag kan få en 740i med mera Hk för samma pris o samma bensinförbrukning hmm .. Jag tycker du ska kolla efter en 740 i men klart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.