|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har ganska precis köppt en 530TA 01.. Valde också mellan 525/530 Tog 530 med atomat ÄR JÄTTE NÖJD... Men vet också att 525 hade dugit väl bra. Men 530 var lite rappare, känndes starkare, det är ju kul. Kul om den har mycket utrustning också.. tycker man hittar en ny knapp varje dag.. Lycka till med ditt köp. falken |
|
| Hehe skickade nyss in en förfrågan på insplanet.se, 30 sekunder (!!!) senare ringer de och hade en försäkring åt mig på ett bolag som heter Tennant. Skulle tjäna 600 om året jämfört med Länsförsäkringar. Snabb service kallar jag det :-) | |
| Aktsam försäkrar BMW upp till 525, ej 528 eller 530 och de var när jag kollade rejält mycket billigare än de andra bolagen. | |
|
Jag köpte en 530iT -02 (man) för ett tag sedan och har följande info till dig. Trots autobahn körning i sommar-Europa krävde den mindre än 1l/mil i snitt (om än marginalt mindre). Hurvida topphastigheten verkligen är 250km/h vet jag inte, men att den accar bra förbi 220km/h vet jag. Såg att andra oxå erfar svårigheter med att tygla den manuella lådan, jag instämmer, speciellt kökörning på 1:an är lite jobbig. Den orkar dock att dra på 2:an oxå. Verkar som 530 är något annorlunda växlad än 525, då jag snarare har 3000rpm (än 3500rpm) på svensk motorväg Jag håller på och fixar försäkring och har ett erbjudande om 11500:-/år, ifrån BMW original för 35år/GBG utan "rabatter". Verkar svårt att få lägre. "Nya" skatten är på 2500:-/år |
|
| tack ska ni ha för värdefull informarion. | |
| edit: information | |
| Ang försäkring så betalar jag strax under 11000:-/år hos Trygg Hansa (sv-såld). 29 år GBG. Har du kollat Trygg Hansa Jonas 123!? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.