|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Siennaröd? | |
|
bmw_jerry: jo det stämmer att indianapolis upplevs lite mer vinröd än denna men samtidigt så varierar den lite med ljus och hur bilden är tagen. Kolla på mobile på röda M6:or så är det nästan ingen som upplevs som samma färg fast dom alla är indianapolis. Är du säker på att bilen på din bild har solidlack? Tveksama till att det skulle vara imolaröd i alla fall. ___ //Ulf |
|
|
Bilen på bilden har i vart fall på min skärm en solid lack, särskilt kring dörren på bild nummer 3. Därför satsar jag utan tvekan mina penningar på Imola. Är det lite molnigt ute upplevs den ofta som ganska mörk, vid solljus är det mer regel än undantag att den vid fotografering blir mer klarröd. Siennaröd är även den metallic samt något annorlunda i kulören, tillsammans med Indianapolis lutar den mer åt vinröd till. Mig veterligen finns det f.ö ingen M6 med kod 362, rätta mig gärna om jag har fel. Hellrot känns inte heller rätt, den är mer klarröd och Ruby kommer inte på tal då den är långt mycket mörkare. De två sistnämnda är f.ö tämligen sällsynta. Då bilen är US-spec och därmed antagligen såld ny via BMW NA faller sig även andra Individual-kulörer än Imola relativt otroliga då deras relation till Individual är ganska frostig. Visst går det att få loss det mesta, men det är lite lustiga policys (inte minst gällande exteriörfärger) och byråkrati som gäller. Bifogar en liten egen jämförelse där en liten detaljbild på Imola i vart fall nästan visar kulörens rätta jag. Jag fann att M-emblemets färger var rätt bra att jämföra med, särskilt den klarröda är verkligen ljus i jämförelse. Länk |
|
|
NPe; Lustigt nog är det exakt vad Adena Picko's gjorde, dvs beställde Volvosar i en speciell solid röd nyans. Och det kostar runt 30k/bil mer, om du beställer minst tjugo st eller nått sånt...annars väldigt mkt mer! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.