AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.435

Någon med solfilm på Z3 M Coupé?

Visa användare
78
Matthew z3M
Z3 M Coupé
Tjena!

Jag funderar på att köpa solfim till min Coupé.. Är det någon som har det på sin eller har några tips på vart man kan få tag på det billigt?
Vet inte om jag ska ta alla rutor eller bara bakrutorna ? Vad tycker ni? (framrutan får man la inte ha tonad?)

M Power!!!
Visa användare
78
Matthew z3M
Z3 M Coupé
Gaahh!

Solfilm ska det ju vara.. :)

M Power!!!
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Billig solfilm hittar du hos exempelvis Biltema, men det hör inte hemma på en Z3. Jag skulle föreslå att du lämnar in bilen hos en professionell firma och låter de utföra arbetet. Har inte en susning om vad det kostar dock. Vindrutan och sidorutorna fram får inte tonas överhuvudtaget så det är bara de tre bakre som är aktuella.

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
...och att bara sätta solfilm på de tre lagliga rutorna ser väldigt epa ut, så låt bli. ;-)

/Fredrik
Visa användare
51
Gad`
330eT G21 -22
525iT E61 -07
316i E30 -90
Jag lämnade in min bil för toning av bakrutorna för ett tag sedan. 2500:- ordinarie pris (jag fick dock en del rabatt).

Bilen blev snyggare, men framförallt så döljer den en viss detalj i framrutan.
Visa användare
51
Gad`
330eT G21 -22
525iT E61 -07
316i E30 -90
En länk till min bil om ni inte orkar klicka er fram:
Länk
Visa användare
78
Matthew z3M
Z3 M Coupé
Okej..

Gad`: 2500 lät inte så farligt.. Det vart inga "bubblor" på rutorna som man har hört endel pratat om att det kan bli ?

Fredrik M: Epa tycker ja inte riktigt man kan säga.. men på bilar med ljusare färger så tycker jag inte det ser lika snyggt ut som på en svart bil som min...:)

M Power!!!
Visa användare
51
Gad`
330eT G21 -22
525iT E61 -07
316i E30 -90
Matthew z3M: Nej, bubblor är det "inga" (inget som syns mer än vid _riktigt_ noga undersökning).
Toning är ett hantverk, så det vore konstigt om det är 100%, men 99,999% är "close enough".
Jo
12
Jocke_1
Seat Leon
Ska köpa Z3a
Lite gammal tråd kanske men iaf..
Gå in på www.solarplexius.se dom har riktigt bra priser, och dessutom så slipper du lägga på en film, du kan alltså ta bort och sätta dit toningen när du vill, och det är lätt att montera.

> Gå in på www.solarplexius.se

Jag kan se att det står att den är krocktestad, men jag skulle ändå inte vilja ha en nästan lös plexiglasskiva i bakrutan om jag krockar.

/ Fredrik
Jo
12
Jocke_1
Seat Leon
Ska köpa Z3a
jag kan lova dig att den sitter fast hårt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.