|
|
|
|---|---|
|
För länge sedan läste jag en tråd här på AP om bilflaggor, minns inte om det var jag som startade den men eftersom jag blir ombedd lite nu och då att köra vänner eller släktingar i samband med olika evenemang så kändes det som en jävligt korrekt grej att införskaffa till bilen. Tipset jag fick härifrån var att vända mig till Profile4U ( Länk ), vilket jag gjorde. Jag kan varmt rekommendera detta företag - jättetrevlig personal, snabb leverans och försäljaren följde med mig ut till bilen för att visa hur man på bästa sätt monterade/demonterade flaggorna. Flaggorna sitter med gummerade magnetfästen, de sitter HÅRT, men är justerbara så att flaggorna kan riktas i godtycklig riktning. Fästena lämnade inga repor, däremot fick jag en knappt synlig "ring" av smuts efteråt där flaggan hade suttit, lätt att ta bort med en trasa. Flaggorna kostade 1 487 kr inkl moms för två st kompletta set med svenska flaggor. Då ingick en prima kartong för förvaring. Det tycks vara lätt att själv byta flaggor då toppen på varje flaggpinne är löstagbar. I helgen fick jag också tillfälle att använda flaggorna och tog då ett par foton, se Länk - så här i efterhand tycker jag att flaggorna ser lite små ut, men det är nog bilen som är stor egentligen. :) Wilhelm Svenselius | |
Gemini__ |
Ser riktigt fint ut. Tycker flaggornas storlek passa bra till din bil. Mvh: Thomas |
|
Mycket trevligt påfund :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Ser bra ut, W2k :-) Finns de att få i "krom"? Fästena alltså? Måste glo på deras hemsida... /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Jag tror inte det, men det borde ju inte vara omöjligt att fixa. Wilhelm Svenselius |
|
|
Tror det var jag som tipsade dig om flaggorna på Profile4U.. Har använt dem på min E38 i två år nu och är helnöjd.. Hoppas fler får samma 'nytta' ;) av dessa.. Ett tips dock: Fästena sitter förvisso hårt även i farter upp till ca. 180, MEN, för några månader sen när jag precis hade putsat upp bilen rejält med maskin o allt inför ett besök höll jag på att tappa dem redan i 60 km/h på vägen ut från flygplatsen.. De 'gled' liksom iväg bort över framskärmarna och hamnade högst upp på hjulhusen så att jag var tvungen att stanna.. Viktigt att tillägga dock är att jag nog vaxar bilen både oftare men framför allt mer ingående än vad som nog är 'hälsosamt'.. Ha det så roligt! :p /Hasse |
|
|
Det är synnerligen noterat :) Tack för tipset, är verkligen kanonnöjd så långt! Wilhelm Svenselius |
|
|
hasseh: Haha :-) Ja, skall man köpa välvaxad o fin bil, så är det Din man köper :oD Jag smorde en gång in helsoffan fram i en gammal Jagga med finish...vilket var urbota dumt bara det, men jag hade bråttom att få till det...Detta resulterade i att snubben som skulle provköra, (o som satte sig litet hastigt in i bilen) bara gled rakt över o UT genom passagerardörren som var öppen.... (bilen stod i litet lutning) o föll ned på asfalten o skrubbade sig litet.... :oDDDD Alltså, det var helt sjukt, han försökte ta tag i ryggstödet, men handen bara gleeed, o han föll ut baklänges, litet i "slow motion" o ned på gatan :-)))) Jag tror det var jeansen som gjorde glidet så bra...hehehe, o vad sade jag då? Jo: -Men herregud, vad gör Du människa? Ergo: Man skall INTE använda vinylprodukter på läder, ens om det är bråttom att få till lystern...! BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.