AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
928

Triggergivare till MSD DIS-4 på M30?

Pu
3
PureSpirit
335i E30 -86
Tjenare...
Tänkte införskaffa mig ett dis-4 och sätta på min M30 3,5L -87 motor med Motronic (för tillfället) men funderar lite på hur jag ska trigga de 3 stegen???
Jag vill ha det helt fristående från sprut så jag vill inte filtrera en triggersignal via någonting...

Är inte så bevandrad i det här ämnet med triggergivare och så så en smidig lösning med en givare skulle ju vara bra om någon hade??? Kan ju ha fått allt helt fel genom att tänka för mycket för det är ju säkert dyngsimpelt...

Tänkte om man kunde trigga första steget med 60-2 hjulet och orginalgivaren och sedan borra ett hål i 60-2 hjulet och där montera en hallgivare för att trigga det andra steget och så slutligen sätta en hålborrad platta där fördelaren satt (och en extra hallgivare också förstås) och trigga tredje steget därifrån???

Hur har ni andra löst det hela??? Behöver ju 3 sepatara triggersignaler vid 120grader vardera och jag kan ju inte vara den enda som vill ha sprut och tändning var för sig???

mvh
Christoffer

Bara 211 hästar än så länge... (orginal)
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Du är nog rätt ensam med att inte vilja ha ett enda styrsystem för både soppa och tändning. Jag ser inte riktigt vad du är ute efter när du ska behålla Motronic..
Pu
3
PureSpirit
335i E30 -86
Jag ska inte ha kvar motronic... Det råkar bara vara så att jag har motronic kvar för tillfället och fått tag på ett billigt dis-4 och tänkte trigga detta som "stand-alone" just med motronic just nu och sedan kunna byta sprut senare utan att ändra på tändningens triggers...

Någon måste ju triggat ett DIS-4 utan att göra det via triggersignaler från ett MS, VEMS eller Autronic???
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Bortkastad tid säger jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.