|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var och tittade på en inbytt -05:a touring i helgen. Det mesta stämmer med bilen. Färg, drag, m-sport mm. MEN förre ägaren har varit en jävla klåpare (ursäkta uttrycket). På mindre än ett år har han gjort sönder dörrklädslen, handtaget till insynsskyddet i bagaget, kroken till bottenplattan i bagaget, fått smårepor och en liten parkeringsskada vid förardärrens handtag samt skrapat en fälg lite lite grann. Dessutom har personalen på bilfirman skrapat hörnet på kofångaren fram. Säljaren har dock åtagit sig att rätta till detta men kommer det att bli bra? JAg är pedant själv och tål inte se sånt på en bil. Fälgen och bulan vid dörrhandtaget får jag dock leva med... Priset är överkomligt men ska jag skita i bilen eller vad tycker ni? Som grädde på moset har lacken runnit på kjolen på vänster sida vid bakdörren men det kanske gick att ta på nybilsgarantin (undrar hur bmw har kunnat släppa igenom detta från början). Tacksam för råd... | |
|
Matihas79: Finns det inte en hel del beg bilar till salu kanske vart att se dig efter andra bilar om nu inte denna ar perfekt och saljaren kan fixa felen som tidigare agare har lyckas gora Som pedant nar det galler bilar kan det kanska vara battre att soka efter en annan bil.... |
|
| Ja fast just denna motsvarar de krav som jag har och jag har letat mycket och länge efter en som har m-sport, drag, osv. Kan ju visserligen hitta privata som är finare men det blir lite svårare att finansiera bilen då. Har lite att fundera på tills imorgon. Man är ju lite orolig att de inte ska göra det riktigt när man har sett hur de behandlar sina bilar.... | |
| Om du är pedant då är det kanske bättre om du i alla fal försöker få nya fälgar.När jag ser bilens fälgar då vet jag allt om hur bilen togs om hand.Jag är också lite pedant och iritera mig när jag ser bilar med repade fälgar.VIsst kan man repa dem men då skulle jag fixa den så gött det går.Sen när det gäller just den bilen verkar det som det var en riktig skåp-bil:) | |
| Ja det är sant som du säger. Har tänkt sätta dit andra fälgar istället för de 17" som är där nu men de måste ju ändå fixas om man ska kunna sälja dem. En tusenlapp räknar jag med så blir den som ny. Priset på bilen är ändå vettigt så det känns som om man kan göra lite uppoffringar för att få den i bättre skick. Allt hänger väl på om han kan fixa till alla lackskador så är ju de andra invändiga skadorna en liten sak för dom att ordna till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.