AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.122

325 iX Import från England?

Hejsan!

Jag är spekulant på en bmw 325 iX från 2002. Bilen och säljaren är ursprungligen från tyskland. Nu vill säljaren som bor i London sälja den pga det opraktiska med vänsterstyrdhet i england, därav lägre säljpris än en motsvarande tysksålda 325iX-.

Bilen är reggad på engelska och inte tyska plåtar.

ÄR det någon som vet om det är de samma importregler som gäller vid import från England till S, som från tyskland?

Behöver jag det ursrpungliga Fahrzeugbrief eller räcker det med engelska regestreringspapper?

Tacksam för svar!

mvh ROBED
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!

Läs dessa inlägg om hur bedrägerierna går till: Länk
Länk
Länk
Länk
Finns massor av exempel om du söker...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Låter ju onekligen som ett klassiskt bedrägeriförsök. Det behöver ju nödvändigtvis inte vara ett bedrägeri men eftersom det är väldigt vanligt så skulle jag bli förvånad om det här är något undantag.

/// Erik
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
är orden DHL och Western Union med i diskussionen så är det med 100 % sannolikhet en blåsning.

Varje gång någon nyreggad användare ställer dessa frågor på vårt forum så undrar jag hur många som blir blåsta på handpenningen utan att ens fråga någon! Jag menar, bedragarna lär ju inte bara annonsera ut BMW, och de flesta andra bilmärken har inte ett diskussionsforum som är ens i närheten av det här....

mvh Johan
tack för alla inlägg!

Det verkar ju lite suspekt när priset är så mycket lägre än motsvarande bilar i tyskland.. Ska kolla om "hon" säljaren tänkt sig transfer via western union..

/robed

Ha ha,

Snacka om fantasilöst bedrägeri!

När jag frågar säljare om telefonnummer eller om jag kan se bilen, så blir svaret att hon är hörselskadad och inte kan tala i telefon. Sedan kommer det sedvanligt tjafs om "shipment company" , "I trust you", "safe deal" bla bla etc..

Nedan följer vår konversation om någon har intresse:

Malin Anttonen: "Unfortunately, i can't hear by phone since i was 15 years old.That's way i must use only emails and messenger. I hope you will understand that.

I can only close this deal only through a company that can insure this transaction. i would like to close this deal through a shipping company, that will deliver the car to you. there is no need for you to come here for the car. they will insure your money and my car.I used it before and everything worked just fine. please let me know if you are ready to make this deal. i think you are a honest and a reliable man. thank you

REPLY :

" Dear "Malin Anttonen",

thank you for your answer but I think our conversation ends here. It really stinks of classic mobile.de fraud!!

I hope hearing devices bring you better luck than car business.

Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Letar just nu vänsterstyrd bil här i England(Flytt till Sverige snart) och dom är inte billigare än motsvarande högerstyrda. Finns en ganska stor efterfrågan på vänsterstyrt från alla engelsmän som har hus i Spanien och Frankrike.

Hmm undrar hur stor efterfrågan är på högertsyrt i Sverige...

MVH/Dan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.