|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag undrar om något provat detta "biltäcket" och i så fall har några kommentarer till det. Tips på bra täcken mottages tacksamt. Jonas A | |
|
Ooops jag glömde länken, Länk |
|
|
Hej Jag fick det här med när jag köpte bilen, förmodligen ett BMW-original (nån annan kanske vet bättre). Tycker det är lätt att få på. Skönt att det står vad som är fram också :-) Länk Länk //Björn |
|
|
jag har ett sånt där som det står z3 på. följt med antagligen sen bilen var ny! Funkar perfekt lätt att sätta på.Och är bra att ha på när man vinterförvararbilen. men för guds skull se till att bilen och skynket är rent så du inte repar den! ! Min pärla: Länk |
|
|
Jag köpte ett original "täcke" till min gamla Z3MCOUPE (står Z3 på huven och är i silver). Vet inte vad jag ska säga, lätt att lägga på, bra passform, men framför allt så skyddar den ju bilen under vinter månaderna. Jag tvättar alltid av bilen inför vinterdvalan, låter bilen torka och sedan lägger jag på täcket, plockar av hjulen och hissar upp bilen på pallbockar. Sen på våren kan man enkelt plocka av täcket och montera hjulen, bilen ser ut som ny. Har man 1900kr till övers så är det säkert en jätte bra grej, men samtidigt så är det väl lite hugget som stucket, kanske lite beroende på vilken typ av garage bilen står i. Ska jag vara ärlig så var jag lite besviken på materialet, hade nog tänkt mig ett täcke i två material, ett mjukt typ filt/sammet som låg mot bilen och ett andningsbart lite tåligare på utsidan. Nu var det bara ett "nylontyg", om det kunde andas vet jag ej. Det finns två varianter på Mekonomen, tror det finare för dryga tusenlappen hade två material. Fast då står det inte Z3 på huven! Z3MPOWER |
|
| Jag köpte ett "täcke" för 249 kr på "Harold Nyborg" som jag använt som skydd när bilen stått utomhus vid sommarstugan. Naturligtvis är det inte lika snyggt som det på din länk men det sitter hyfsat bra och skyddar lika bra som något annat. Materialet kan andas men har ingen mjukare insida fast det har ju tydligen inte de dyra heller. Det är inte märkt vad som är fram och bak men det spelar ju ingen roll eftersom det passar lika bra på bägge hållen. | |
|
Ska bilen stå ute så är det nog viktigare att insidan är av något mjukare material, kanske var BMWs original täcke mjukt nog, för när det blåser så fladdrar täcket och det kommer annars att ge små repor i lacken. BMWs original var ganska mjukt ändå, inte så styv nylon eller vad det nu var. Skulle tro att BMW tagit fram ett material som är fullt dugligt för endamålet. Z3MPOWER |
|
|
Jag har oxå detta ---> Länk Fast jag köpte mitt i höstas och då kostade det bara 199:- samt att det är grått. Används sparsamt dem få gånger blilen måste stå ute samt att bilen är nytvättad samt under vintern i garaget. Mitt skydd upplever jag som väldigt mjukt och fint men är bilen skitig/dammig så gör ju vinden att dammet blir som sandpapper. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Jag har ett liknande men icke formsytt täcke från Pebe som jag använder sommartid när bilen står utomhus på tomten här i Varberg. En del smårepor blir det (kan inte gärna tvätta bilen varje dag den körts...), men inte värre än att de oftast går att polera bort med t.ex. Sonax Bilpolish. Hellre smårepor än fågelspillning som ger frätskador! /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.