|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ikväll efter jag lekt och burnat lite med BMW:n började bilen gå väldigt dåligt på låga varv. Går motorn under ~800rpm dör den av helt. Mellan 1000-2500 varv går den orent, spottar och fräser. Jag vet att jag hade samma problem med min 518 E28, då var det en vacuumslang som lossnat. Kan det vara nåt liknande som hänt denna gång? Snabba svar om var man ska börja kolla uppskattas då jag måste ha bilen imorgon! Tack på förhand. //Mattias | |
jimmy/bmw |
tar upp denna tråd då jag har ungfär samma fel på min bil ! hitta du felet arson? |
|
Jimmy: Ja, jag hittade felet som var en vacuumslang som lossnat. Nu kommer jag inte ihåg exakt var den satt då bilen och problemet är ur världen. Men slangen var ungefär 2-3cm grov och gick till LMM har jag för mig (?). Hoppas det hjälper lite iaf! |
|
jimmy/bmw |
Har du nå minne vart den slagen skulle gå? |
|
Tror det var till LMM-mätaren, men är inte helt säker. Du får ta en ficklampa och sen klämma och dra i alla slangar du hittar :) |
|
jimmy/bmw |
nu är jag bråkig på dig:) men minns du vart den gick i från ? |
| Det kommer jag dock inte ihåg. Dessutom är ju din kärra sexcylindrig vilket borde göra att slangen sitter annorlunda :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.