|
|
|
|---|---|
|
har precis blivit bmw ägare! =) erövrade en e36 316i -93 för 15 lök! gått 20 000 och närapå rostfri fin i lacken (efter poreling förstås) och fin inredning (efter städning =/ ) bilen behöver bara lite omtanke så kan man nog få den riktigt fräsch! nu till problemen... fjäder höger fram sprucken, och dämpare höger bak slut... antagligen är silentblocksbussningarna slut också... känns lite svajjig när man kör över brunnslock och hålor mm... eller kan det bero på att dämparen är slut? är det nån som kan rekommendera en bra sänkningssats som inte kostar för mycket? behöver ju då som sagt både dämpare och fjädrar runt om... vill ju inte lägga för mycket pengar på en 15 tusen kronors bil, men det måste ju åtgärdas... tacksam för svar! //Patrik | |
|
Kolla på "Powerbörsen" efter sänksats med dämpare. Bussningarna är nog slut, byt dem och släng på en sänksats med dämpare. Gör sedan en 4-hjul inställning. |
|
|
ok, men jag hittade bara fjädrar... det går väl köra med originaldämpare, fast de slits aningen snabbare? fast original kanske bara blir dyrare? //Patrik |
|
|
sportfilter.se, eller som firman heter ge motorsport, har kompletta väghållningssatser med både fjädrar och dämpare runt om till din bil för mellan 3500 och 4000kr, billigare än så blir det inte. Jag rekomenderar sänkning 40mm fram och 40 mm bak, det är lagom, finns både mer och mindre. Ska du ha orginal är det mycket dyrare. Mvh Niklas |
|
|
ojdå... det var inte så farligt... 50-30 tror jag skulle passa på min.. den e lite högre i fram än bak.. tack ska du ha! /Patrik |
|
|
40/40 blir helt fel! Kommer bli skitlågt bak i förhållande till fram! Har 40/15 på min, ser mer normalt ut! GE motorsport säljer ju 60/40 med dämpare! Kör på en sån så blir den riktigt fet! Men ha inte hjul som är större än 17" på bara :) |
|
|
nu har jag handlat... fast nu fick jag ångest jigga =( köpte 40-35... fast när jag mätt på det så kommer det skilja 1 cm från skärmkant till däck... om nu det stämmer som jag mätt alltså... får ungefär 1 cm fritt i fram och 0 cm i bak =) får se hur det blir, för skärmen i bak är ju lägre. funderade på att köpa 60-40 satsen men det kändes som om det skulle bli lurigt i vinter... jaja vi får se hur de blir, tack för hjälpen! //Patrik |
|
|
40-35 satsen är jättebra, jag och en polare monterade den på hans 325 cab e36 och den är väldigt härlig att köra så du blir nog helnöjd. Lycka till Niklas |
|
|
Funkar 60/40 bra på 18" .. erfarenheter? Blir ju fjäder o dämpare, den borde vara styyyv då, man vill ju kunna svänga och guppa i fart utan att det skrapar i .. Synd att 60 satserna fram alltid är 40 bak.... tycker dom nästan är ok bak original.. lite väl mycket epa stuk kanske.. men 60/20 vore väl något.. |
|
| Kommer eventuellt att skaffa mig en 320iT -96 i helgen som är osänkt. Självklart ska den sänkas, men hur mycket kan jag sänka den med original-dämpare? Kan man sänka 60mm fram utan att byta till kortare dämpare? Eller ska man nöja sig med 40mm fram? Anledningen till att jag frågar är dels att sådana fjädersatser säljs och dels att jag inte hittar något svar med sök-funktionen. | |
| 40 mm är max sänkning med originaldämpare eller dämpare med samma längd som original. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.