|
|
|
|---|---|
|
Tjena, skulle behöva det främre röret mellan grenröret och katten. Vart hittar man ett sådant billigast och hur mycket kan det tänkas kosta? mvh | |
| Jag har ett komplett avgasrör som jag säljer kolla i delar säljes! | |
| Verkar som att främre röret sitter ihop med katalysatorn? Hur fan gör man då? jag tänker inte byta katalysator.. | |
| blir du så ills tvungen om du inte är händig me kap och svets! | |
| fyfan, hur jävla dum får man vara att göra en sån konstruktion? | |
|
Jo jag tycker det är mycket korkat att gör en en konstruktion. Från främre katten så går det ett "Typ" flexirör. Kapade av det och svetsade dit ett nytt från biltema 169:- + nåra timmars jobb. Inte så kul men det gick, Dom skulle ha på Bmw 6000:- för att byta den. Och jag fixa de själv för 169:-... fast detta är på en 320d -01 |
|
|
hmm ok. tror ni att man kan köpa ett "vanligt" främre rör som är gjord för att gå till en e30 325 utan katt och sedan kapa av så det passar? borde väl vara exakt samma anslutning och så till grenröret, bara att man får kapa sista biten till katten rätt? hur fan ska man göra annars? :( får man en 2:a på besiktingen för avgasläckage? annars får man försökta svetsa igen hålet..men det är ju lika bra att byta om det går. mvh tacksam för svar |
|
| ingen som har en idé? | |
|
Främre rören och katten är väl i rostfritt, så svetsar du igen hålet lär väl rören hålla ett tag. Mitt rör sprack upp där lambdadivaren sitter och jag lödde igen sprickan med silverlod. Flänsen som tätar mot grenröret hade också spuckit. Den gassvetsade jag igen med en rostfri svetspinne. Nisse |
|
| Någon som kan bekräfta att främre rör är i rostfritt? | |
| nån? | |
| tror inte att det är i rostfritt utan bara tjockare gods.... | |
| ingen som vet 100% säkert? | |
| testar att bumpa igen | |
|
Det är rostfritt. Hade det varit vanligt stål hade jag ju enkelt kunnat svetsa som vanligt. Just att det är rostfritt stål har ju den nackdelen att det lätt blir sprickor. Nisse |
|
| ah ok. men då är det väl bara att lämna in den så nån får svetsa igen hålen då :) | |
|
jag svetsad på 2,5 tums rör på mina främre rör å det gick hur bra som helst så det är bara att svetsa med MIG:en.... /// tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.