|
|
|
|---|---|
|
Hej är det någon som har sänkt sin E36 sedan 30mm? jag skulle gärna vilja veta hur hög den blev då (skärmkant till centrum på hjulet)? | |
|
Hmmm...rimligtvis borde ju skärmkanten hamna 30mm närmare centrum på hjulet, eller..?! www.malte-racing.com |
|
|
jo det borde den men sänkningen utgår ju ifrån en frisk fjäder vilket jag inte har, min är antagligen ihopsjunken. jag vill inte ha ngt "höghus" men inte för låg heller, så där för vore det kul att veta hur hög den blir. //Peter |
|
|
Hej! Det är mycket beroende på vilket fabrikat på sänksats du köper. När jag hade min E36 så köpte jag först en JSS 50/20 sänksats (billigt fabrikat). Detta resulterade i 1cm sänkning fram och betydligt mer än 2cm bak. Dessutom var passformen så dålig att framfjädrarna fick skickas tillbaka tillsammans med övre fjäderskålar för ombockning av fjädrarna. Efter ombockningen så gick fjädrarna att montera men hade fortfarande dålig passform. Tröttnade på den dåliga sänksatsen efter 2 år och åkte till Bilmodecenter och köpte en H&R 60/30 sänksats. Denna sänksats sänkte nästan de utlovade 6cm fram i jämförelse med originalfjädrarna. Mitt råd köp en sänksats av bra fabrikat så blir du inte missnöjd. Tyvärr kan jag inte svara dig på vad höjden blir på din bil efter sänkning, men enligt min erfarenhet verkar det variera mellan olika fabrikat hur mycket de sänker. /Daniel |
|
|
låter vettigt att köpa kvalitet, vilka åf på nätet finns det? hur funkar bilstein och sachs stötdämpare är det ngt att satsa på? /Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.