|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Prova Stefan Lind eller Stephanie Nilsson på Solna de är bilentusiaster vad jag märkt. Alla anlägningar är befolkade med olika personal. Är man petig får man leta bland ordermottagarna tills man hittar en som är villig att ge en den tid man behöver. Tog mig ca 10 minuter. Lycka till! Asken |
|
|
Säljarna på Mercedes måste väl ändå vara värst? Har ALDRIG blivit tillfrågad om jag vill ha hjälp när jag har varit inne på en Mercedes-affär och det har jag varit flertalet ggr. Tycker dom oftast tittar snett på en när man kommer in trots att man ser välvårdad ut och kommer ensam eller med sambo. En gång gick jag fram till en säljare i 50-årsåldern (finns väl iofs. bara sådana på mercedes) och frågade lite om E-klassen. Fick bara korta svar och när jag frågade om man fick ta en provtur (för att jämföra mot E60) så sa han bara att: - Nä, vi har inga demobilar inne. Det var bara det att utanför bilhallen, på deras "demo-parkeringsplatser" så stod det 4 olika silvriga (brukar väl deras demobilar vara dessutom) mercedesar av olika modeller varav två var E-klass (kombi och sedan) Fy f*n säger jag... OBS! Har inte kunnat sova på hela natten och ska till jobbet om en halvtimma. Kanske jag överreagerar en smula... |
|
|
Köpte min senaste BMW hos Mercedes i Västerås... Den säljaren (Markus) var mycket bra. Tog kontakt med mig så snart jag kom in i hallen, visade mig objektet, återkom med svar på några frågor jag haft per telefon inom 30 minuter... och det blev ju som sagt affär. Dra inte alla säljare eller Merca-säljare över en kam... det finns ALLTID undantag. (Har också gruffat många gånger över snorkiga säljare på exempelvis BMW) |
|
|
Det är som någon skrev semestertider och många av den ordinarie säljpersonalen har semester. Istället för ett prisförslag får man ett visitkort till en tredje person som återkommer på måndag :-) Samtidigt verkar det som att nya bilar säljer sig själva just nu, oavsett märke, och att säljarna är väl medvetna om detta. Vill man ha proffsig och tillmötesgående försäljningspersonal i samband med ett eventuellt bilköp är det till Lexus man skall styra kosan. Bemötandet jag fått när jag var inne hos deras showroom i Malmö borde även vara ett riktmärke för statusmärken som BMW och MB. När väl försäljningen förr eller senare vänder nedåt för dussinmärkena så lär även bemötandet bli bättre hos försäljarna. |
|
|
Hawar: Allt handlar inte alltid om att "fylla budgeten"... Även om man fyllt månadens budget redan den 10:e i månaden så behöver man inte sitta o pilla sig i naveln resten av månaden... Men kan kanske försöka vara åtminstonde vara lite artig och tillmötesgående så att även typ verkstaden på firman får lite kunder också... Bara för att en säljare på en firma har gjort rätt för sin lön så innebär inte detta att han/hon äger rätten att spela dryg och dra resten av företaget ned i smutsen och ge firman ett jävligt taskigt rykte. Det är dessa flöjtar som ger Bmw ett allmänt taskigt rykte. Ett mkt bra exempel på detta är BMW Auto7h i Borås där man är ruskigt dryga i säljarkåren. Värre bilförsäljare än dessa tror jag knappt existerar... Kan ge ett större antal exempel på hur j***a dryga de är samt hur många bilar de missat sälja pga deras attityd/snorkighet/lathet/dryghet. Senast i fredags när morsan o farsan tagit sig upp för att kika på en ny Bmw och ev. byta in sin MB. Ingen säljare hade tydligen tid att hjälpa till på över 30 minuter när de väntade på hjälp, detta trots att inte en enda kund fanns i hallen (mitt på dagen efter lunch, fredag). Morsan ville gärna se hur bagageutrymmet såg ut inuti (plats osv) så hon fråga en säljare som svischade förbi, han sa då nåt i stil med "åhhh men tryck på bagageknappen då". Mamma sa då "men bilen e ju låst". Detta uppfattades inte av säljaren som sprang in i nått typ av personalutrymme och när dörren dit öppnades så hördes glada skratt från den övriga personalen som tydligen hade fredagsfika därinne.... Den största anledningen till ett bilbyte, och just Bmw var att morsan och farsans MB servats av Hedin Bil som ju är känt för sin dåliga serviceorganisation och taskiga attityd. Farsan hade stora förhoppningar om att Bmw skulle vara ett schysst ställe att köpa och serva sin nya bil, men ack så besviken han blev.... Varken morsan eller farsan är ett dugg bilintresserade så det var mest jag som påverkade dem att åka till Bmw. Hade de blivit schysst bemötta så hade det troligen blivit affär, då de prioriterar väldigt högt att ha ett problemfritt bilägande vilket en Bmw hade gett dem i form av 3 års fri service, 3 års vsg, 2 års nyb-gar osv. Dessutom så är ju Bmw en kvalitetsbil jämfört mot MB också. Efter detta så åkte de till Audi och kollade vidare. De blev tydligen hjälpa av en mkt schysst snubbe som ordnade provkörning och gav dem en hel bunt med broschyrer och www-adresser som de suttit och kikat på nu i helgen... Tydligen så lutar det just nu alltså mot en Audi istället, enbart pga Bmw j*****t taskiga attityd.... Detta var alltså en av en massa historier om hur dryga personalen på Auto7H är, det finns mycket värre exempel men detta var alltså den senaste. MEN VERKSTAN/RESERVDELAR PÅ AUTO7H DÄREMOT! Mycket trevligt folk som är mkt lätta att ha att göra med, både när det gäller service, beställning av delar med mera... En stor eloge till dessa människor som står ut med att jobba på samma arbetsplats som säljkåren som enbart består av dryga och stroppiga überflöjtar.... Trist att många förknippar hela Auto7H med en dryg personal när det alltså är enbart säljarna som är slut i huvudet... Visst säljer de säkert tillräckligt bilar men tänk då på hur f-n så mkt mer de kunnat sälja/serva/laga om säljkåren bara varit som säljare är i allmänhet på exempelvis de större elektronikkedjorna.... Min farsa och morsa är f.ö. inga människor som vill ha någon flottig säljare som står och fjäskar och e övertrevlig... De vill lixom bara ha lite hjälp och info när de åkt upp till firman för o typ köpa en bil... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Det som stör mig mest är endel säljares totala okunnighet om märket, någpt borde man snappa upp när man säljer märket tycker jag. En av dom kvinnliga säljarna på BMW Solna har väldigt dåliga kunskaper. Trodde exempelvis att 325 E90 hade samma motor som 325 E46! Keep Your Distance! |
|
|
Sorry det är inte aukt, bmw i Hörby men han har mycket bmw. Firman heter Mårtenssons bil i hörby Länk Bmw är rätt okey!! |
|
Hawar |
>Rolex Förtydligande: Jag har inte sagt att jag tycker att beetendet är okej, jag säger bara att de har blivit bortskämda för att de säljer bra ändå. Jag håller helt med om att allt inte handlar om att fylla budgeten utan försöka sälja mer. Att behandla alla kunder på ett artigt sätt eftersom man vet att nästa gång de behöver en bil kommer de att tänka på "denne" m m. |
|
hawar: nej jag fattade vad du menade... självklart fattar jag att du inte sympatiserar med dessa muppar.... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.