|
|
|
|---|---|
|
Vad säger man... Har precis med skräck i ögonen varit och köpt ny bil. Det var ju meningen att vi skulle haft kvar Z4:an åtminstone två somrar, men icke, självklart går ju frugan och blir på smällen... Ett stycke 325T är inhandlad. Visserligen bra pris och allt, men ändå en skåpbil. Det var inte ens meningen att vi skulle köpa idag så om fem dagar så är det slut på rolig bil och början på svenssonlivet. Jag hoppas att ungen är värd det, för nu j*vlar startar han/hon på minus! Jaja, vi fick ju åtminstone 700 härliga mil en underbar sommar. /H, lätt ironisk med tårar i ögonen... | |
|
Jaja, skyll dig själv. Hon blev väl inte på smällen på egen hand eller? /Fredrik |
|
|
Jag säger som Susanne Reuter, "Dra inte in mig i vårt förhållande..."Nejdå, det ska bli helt underbart, man kan ju inte alltid ha perfekt timing. Jag är mest glad att vi fick en helt suverän sommar med bilen. (Hade nog varit rejält deppig om den regnat bort som förra året.) Får väl bli en Z4:a 2.2 som andrabil om ett par år. Inte riktigt försvarbart att ha två bilar i Stockholm så länge man bor i lägenhet tyvärr. /H |
|
|
Citat "Hon blev väl inte på smällen på egen hand eller?" Man har hört många historier om både brevbärare och rörmokare så man vet aldrig! :) henel321: Får gratulera till det blivande faderskapet! En 325 Touring är ju inte fy skam iaf, hade ju varit bra mycket värre om det blivit en sån där jordbruksmaskin för vägbruk från Hisingen ;) /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Kan bara hålla med masten, en 325 T är en helt ok familjebil. Snacka om att befinna sig i två världar. Praktisk familjebil och körmaskin på samma gång, inte illa. Men det är ju en BMW vi pratar om. =) Får oxå gratulera till att du skall bli pappa, sådant skall man inte planera. Det sker när det sker. /Fredrik |
|
|
Grattis Henrik både till närliggande faderskap och till en BMW modell som en annan själv rullar runt i. Men Z4án har man saknat denna soliga sommar. Henrik blev det ett inbyte hos BMW eller blev gobiten såld privat? "Always a driving machine" |
|
|
Fredrik: Japp, jag är faktiskt mycket glad att man inte planerade ihjäl det som många andra gör... Kenta: Som sagt, man fick en helt underbar sommar. Det blev inbyte hos BMW i Solna, jag fick lägga löjligt liten summa mellan så det vara bara att slå till. (Hade egentligen planerat att vänta lite..) Begagnatmarknaden verkar annars rätt död så det kändes inte vettigt att sitta med den hela hösten/vintern för att eventuellt göra en bättre deal. De hade "rätt" utrustade nya 06-or stående i Solna, så det blev en Mystikblå med comfort och advantage, xenon och lite annat meck. Det kändes "fel" med sportfjädring och sänkning, däremot kommer jag nog sakna sportstolarna, men vi får väl se. /H |
|
|
Låter som en fin fin kärra! Måste säga att jag är nöjd med med min 325á det jag kan anmärka på är att bränsle föbrukningen ligger lite högt men man skall ge den en 800 enligt uppgift ge den 800 mil sisådar innan förbrukningen går ner. (se min tråd 1.12 l milen i 3 serie forumet) "Always a driving machine" |
|
Njuren |
Dra in inte in hederliga rörmokare i detta :D Grattis iaf till båda! BMW - i nöd och lust? |
|
Ja, jag har suttit och läst lite i de trådarna.. Med tanke på att du och jag har liknande körsätt med tanke på liknande upplevelser av bränsleförbrukningen på Z:an så blir man ju lite orolig.. Ska bli intressant att se vad den kommer dra. Jag är ruskigt imponerad över hur snålt Z4:an har gått när vi har kört mycket landsväg i sommar. Med relativt tung högerfot och maxlast snittade vi 0.8 uppe i norrland.. Ruskigt bra tycker jag. /H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.