AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
993

Vad tror ni om denna 528i touring -00 i Stockholm?

Har funderat ett tag på att bli BMW ägare och har därför letat efter ett lämpligt objekt ett tag. Har nu hittat en 528 touring -00 som verkar fin.

Länk

Sedan hittade jag till denna sida och det verkar som att ni kan det här med bilar :)

Vad tror ni om bilen, priset, firman?

Tacksam för svar.

//Caroline

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Min första tanke är, varför döljer de reg numret? Servicebok nämns inte i annonsen, verkar vara nyimport samt väldigt tveksam mätarställning för 528iAT av årsmodell -00 "klassiska 11>13.000mil", givetsvis måste bilen kollas upp noga hos Bmw med et garantiutdrag som kostar ca 500kr. Obs! Detta är mina egna tankar trots att jag ej vet något bilen eller firman som säljer.

Välkommen till forumet!

mvh
Tack för svar Dutta!
Det är bilfirman som har importerat bilen därav avsaknaden av reg.nr.
Jag är också tveksam till mätarställningen men jag har läst här på Autopower hur man ska gå tillväga för att åtminstonde försöka kolla om mätarställningen är rätt. Bra sida!

hmm undrar varför just 11000 mil och inte 11234 eller 11001 gillar inte jämna miltal, kolla bilen noga!
Sp
82
Spruttibangbang
540iA - 95 FJORD GRAU
som jag tänker är det så att tyskar kör mycket bil i genomsnitt 3-6000 mil per år, ta med dig någon som är kunning på bilar och som är helt opartisk, du själv lär nog bara bli blind och stå och dregla..... lyssna noga på vad den personen säger om skicket för det är det som gäller på importbilar.... har själv en importerad bil och den har nog gått mycket längre än de 19000 på mätaren, men den går som en klocka och låter som en som gått 10000....

MVH.

"When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road"
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Läs denna tråd hur du går till väga>>Länk

mvh
s0924
Om du går in på mobile.de samt bmw.de och letar runt lite, så får du en uppfattning om prisskillnaden mot Sverige, om det nu finns någon.

Ett vanligt knep bland mindre seriösa bilhandlare är att köpa i Tyskland och där få tillbaka momsen. Vid införseln till Sverige ska svensk moms erläggas, men det låter man då bli och så kan man sälja snabbt och billigt här. Så var noga med att kolla att moms finns angivet på kvittot så du kan visa det när ekopolisen om något år kanske hör av sig. Har egen erfarenhet av detta nämligen. Nu säger jag inte att så är fallet med denna bilen, men tänk dig för; det finns inga gratisluncher och bilar är billiga av anledningar: skruvade mätare, momsfusk, krockade etc..

Så gör som Spruttmannen ovan skriver och utgå från att bilen rullat 21-25.000 mil och känn efter om det är lika roligt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.