AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
705

Varningslampan lyser trots nybytta belägg, vad är fel?

Visa användare
16
plaep
523 IA -98
Har nyligen bytt bromsbeläggen fram på min bil en E-39. Men Slitagevarnar lampan slocknade aldrig. Har provat att ha nyckeln i läge 1 i ca 30 sek utan att lampan slocknade.
Beläggen är inte orginal men slitagevarnaren kunde monteras som på de gammla beläggen så jag har ingen aning om vad som kan va fel. Har funderat på att ta av batteriet ett tag för att se om det kan hjälpa?

Tacksam för svar. Mvh Jimmie

Gemini__
Du köpte väl en ny slitagevarnare hoppas jag? Vet en del som monterat den utslitna och undrar varför det inte fungerar =)

Mvh:
Thomas
Visa användare
16
plaep
523 IA -98
Nej jag gjorde inte det. Har hört att man skulle kunna montera de gammla tillbaka. Så du är säker på att det funkar om jag byter dom?

Gemini__
Köp en ny slitagevarnare så är jag 100% säker på att det fungerar. Det sitter en slitagevarnare fram samt en bak, du behöver alltså bara köpa en.

Mvh:
Thomas
Gemini__
...under förutsättning att beläggen bak är i god kondition, antar det då du endast bytte fram. Lampan fortsätter givetvis lysa om slitagevarnaren bak har "löst ut".

Visa användare
16
plaep
523 IA -98
ok nej bytte inte bak. de var bra där så jag brydde mig inte om det.. Men tack för tipset. Vet du vad en sån kostar ???

Gemini__
70kr/st till min bil borde ligga däromkring till din också, inga större summor mao.
Visa användare
16
plaep
523 IA -98
Tack så mkt. H/jimmie

cl
56
clali
520i Touring -93
Finns för 40 spänn på B**tema.

//C
Ch
159
Christer Gustafsson
735i 1985
530dA 2000
Tänk på att slitagevarnarna är helt olika på E 34 och E 39.
Tror att det bara är BMW-återförsäljarna som gäller för inköp till E 39.
Kostar c:a 150:-

Hälsningar

ChristerG525
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.