|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen bytt bromsbeläggen fram på min bil en E-39. Men Slitagevarnar lampan slocknade aldrig. Har provat att ha nyckeln i läge 1 i ca 30 sek utan att lampan slocknade. Beläggen är inte orginal men slitagevarnaren kunde monteras som på de gammla beläggen så jag har ingen aning om vad som kan va fel. Har funderat på att ta av batteriet ett tag för att se om det kan hjälpa? Tacksam för svar. Mvh Jimmie | |
Gemini__ |
Du köpte väl en ny slitagevarnare hoppas jag? Vet en del som monterat den utslitna och undrar varför det inte fungerar =) Mvh: Thomas |
|
Nej jag gjorde inte det. Har hört att man skulle kunna montera de gammla tillbaka. Så du är säker på att det funkar om jag byter dom? |
|
Gemini__ |
Köp en ny slitagevarnare så är jag 100% säker på att det fungerar. Det sitter en slitagevarnare fram samt en bak, du behöver alltså bara köpa en. Mvh: Thomas |
Gemini__ |
...under förutsättning att beläggen bak är i god kondition, antar det då du endast bytte fram. Lampan fortsätter givetvis lysa om slitagevarnaren bak har "löst ut". |
|
ok nej bytte inte bak. de var bra där så jag brydde mig inte om det.. Men tack för tipset. Vet du vad en sån kostar ??? |
|
Gemini__ |
70kr/st till min bil borde ligga däromkring till din också, inga större summor mao. |
|
Tack så mkt. H/jimmie |
|
|
Finns för 40 spänn på B**tema. //C |
|
|
Tänk på att slitagevarnarna är helt olika på E 34 och E 39. Tror att det bara är BMW-återförsäljarna som gäller för inköp till E 39. Kostar c:a 150:- Hälsningar ChristerG525 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.