AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
676

Hur skulle ni ha gjort om ni var tvugna att köpa baksäte och stolar på olika ställen?

Såg precis en annons på ett par stolar jag var intresserad utav på nätet... Dock inte till en touring utan sedan... hittade ett baksäte på en skrot... Hur skulle ni ha gjort ? Vet någon om det finns olika kulörer på grått skinn till e39? Båda ska tydligen vara ljusgrått skinn.

Stolarna finns i skåne och baksätet i vännersborg..:P
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Hej!
Jag vet inte om BMW har olika kulörer på sitt gråa skinn, men med färgat skinn överhuvudtaget så är det så att det kan skilja lite i färg beroende på om det är tillverkat samtidigt eller inte.
st
46
steiner
Z4 3.0i - 04
Hej!

Är ingen expert på skinn, men man skall nog överväga risken för nyanskillnader i alla fall. Jag tror att det finns fler parametrar än bara tillverkningsbatch. Tex ett grått skinn på bil 10 år gammal bil som stått konstant parkerad ute i solljus eller 2 år gammal bil som jämnt står i garage.
Köper man tex en soffor på en möbelaffär är min erfarenhet att de ogärna säljer enheter i olika batcher pga just små nyansskillnader.

Sen är det ju iof så att baksätet inte är i direktkontakt med framsätet och skiljer det bara lite så tror inte jag att någon kommer lägga märke till det mer än du själv.

Om jag var "tvungen" som du skriver i rubriken så hade jag satsat på svart skinn. Borde inte bli någon betydande nyansskillnad då...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.