|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Autopower! Har precis köpt en 528 -00 privatannons, som jag har hittat några dolda fel som ägaren innan troligtvis visste om men inte berättade när jag köpte den finns det något man kan göra åt detta tillexp rättslig åtgärd? Länka gärna osv. Mvh Zugar | |
|
Tja...varken konsumentverket eller ARN hjälper till vid tvist mellan privatpersoner vad jag vet.. Advokat eller t.ex stämma honom i tingsrätt, om du anser det vara värt besvären.. Mvh Janne. |
|
|
Men naturligtvis ska man försöka lösa det genom kommunikation med säljaren först.. Mvh Janne. |
|
| Vad är det för fel på bilen? | |
|
Känns som om det mycket sällan är värt "risken" att processa vid köp av privatperson, bevisbördan ligger dessutom på köparen. Kan man inte bevisa genom t ex uppgift från en verkstad säljaren besökt och fått reda på att t ex toppen är sprucken så är det lika bra att lägga ner. Gäller det smågrejer så får man svälja det och fortsätta som om det regnar men det är ju min enskilda syn på såna här saker. Friskriver mig från eventuella felaktigheter i ovanstående ;) "Om det låter för bra för att vara sant så är det så" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.