|
|
|
|---|---|
| Tänkte bara höra hur tror ni Bmw 320i -01 står sig emot saab 9-5 aero (230 hk) och Audi A4 1.8T -02, vilken har den piggaste och rappaste motorn? Har bmw´n någon chans mot dom andra som har turbo? | |
jimmy/bmw |
både bmw och ådin chanslös mot saaben! Jämt mellan bmwn och ådin om ådin är 163hk varianten |
|
Som Jimmy säger så är Saaben helt överlägsen vad gäller prestanda. Varken 320 2,2 eller A4 1,8t är ju direkt några raketer men Saabs Aero-modeller går däremot riktigt bra. /// Erik |
|
| har haft en Audi A4 1,8 Ts (180hk) tyckte inte den var speciellt pigg.. | |
| Men en 325i eller 330i borde väl ha en chans mot saaben? | |
|
Snarare 330;in om det är 9-5 aero 250 hk blir de nog lite svårt.... BMW- När du älskar att stå på Verkstad !!!!! |
|
| Vilken årsmodell är aeron? Den nya har ju 2.8t motorn som är ganska svårslagen. Förr var det ju mindre motorer då kom inte dragetförrän vid höga varv när turbon gick in men en 2.8t har nog ganska bra bottendrag också. | |
|
Det är väl bara 9-3 som går att få med V6:an? Jag tror att både 325 och 330 har det svårt mot en 9-5 Aero med 250 hk, även ganska svettigt mot en äldre med 230 hk. /// Erik |
|
|
Det har du helt rätt i 9-3 2.8T V6 250 hk 9-5 2.3 Turbo 260 hk |
|
|
En kompis 330i e46 gick helt jämnt emot min gamla 9-5 Aero 230hk mellan 50-200km/h. Jag kan säga att det är just bottendraget i 9-5 Aeron som är dess styrka trots den lilla 2.3L motorn. Flåklypa |
|
Diva |
nja kussens 325 e36 körde helt jämt meden chippad 9-3 aero som hade 260 hästar. Trotts att bmwn hade 18 255 o aeron hadee 17 tummare så gick dom jämt |
|
Oväntat.... Flåklypa |
|
| Haha | |
jimmy/bmw |
Då kunde inte saab killen köra iaf. thats it |
|
Jag blir så fruktansvärt trött på inlägg av karaktären som tex från Diva. Inlägg som helt saknar förankring. "nja kussens 325 e36 körde helt jämt meden chippad 9-3 aero som hade 260 hästar." Backade saaben eller? Funderar om du överhuvudtaget provkört eller testat bilarna mot varandra eller om du bara hittar på? GIVE ME A FUCKING BREAK blir så trött.. |
|
Diva |
Ja har testat båda bilarna då saab killen är min kompis o bmw killen är min kusin. Kan inte köra på raksträcka? Ö jo bra där. En sak vet jag greker vet hur man gasar :-p Så nog kan båda köra. Saaben går klockrent men du det gör Bmw oxå kan jag säga. Tro inte att jag är en BMW super fantast, föredrar Saab eller Volvo. Jag skriver bara det jag själv såg. Volvo s60 eller BMW 3 serie? |
|
fair enough! Men jag kan försäkra dig att en frisk aero äter upp en normal 325a.. Har precis sålt min 330 och det vore konstigt om en 325a kunde hålla jämna steg med aeron när min 330 fick svettas ordentligt. Det var helt jämt som flykåpa sa. |
|
Diva |
förvisso självklart tror jag att Saabarna är snabbare. VA ja vet så är denna bmw en 316 som fått 325 motor på kortare bakaxel , men thats it, sen om han gjort mer o inte sagt det till mig kan ja inte svara på. Men Saaben går väldigt bra kan ja säga den är frisk det är den. Volvo s60 eller BMW 3 serie? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.