|
|
|
|---|---|
| Kan en 740ia -93 dra så lite, testade min förbr i dag, slog i farth vid 90 å körde på jämn väg i ca 1,5 mil å den drog 0,78, vid 120 drog den 1,01, å 140 tog den 1,29, bilen har gått 24 800 mil med en ägare i tyskland kärringen var 51 år gammal som jag köpte den av. | |
|
Det kan den absolut :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Det kan den nog. Jag har hört att V8:an ska gå snålare på landsväg än vad 6:an gör. Jag har ohyggliga svårigheter att komma under 1,0 l/mil oavsett fart och körstil med gamm 6:an. mvh |
|
Paap Reeder |
... nu säger dessa OBC- värden just inget om man inte kalibrerat av färddatorn mot full tank - full tank ... men det kanske du gjort. I regel visar OBC för liten br.förbrukning. Den bara räknar fram l/mil utifrån spridartiderna, körd sträcka och kalkylerar sedan fram vad det ger med inproggat br.tryck. Eftersom den inte har ngn sensor för fluktuationer i br.trycket - som styrs av vakumet i insugsröret - kan OBC aldrig visa rätta värden. ... som att köra klockan utan sekund och minutvisarna ... bara timvisaren. Man får "ett hum" om tiden. Men visst går M60/62 snålt. MVH /// Paap R |
|
BMWs v8or verkar vara snåla vad gäller bränsletörst,så är inte det med min bil.. |
|
Ug-Lee |
Även min v8a 3,0 drar mindre än min 3.5l sexa jag hade innan, ca 1 Dl |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.