|
|
|
|---|---|
|
Hej. Funderar på att skaffa en 750 ial med det vanliga felet med att backen inte funkar. Så jag undrar vilka lådor kan man sätta i? Hur nya passar rakt i utan för mycket bök. Vilken låda är bäst? | |
|
Felet är konstigt nog vanligast på 540 E34 och 740 M60/tidiga M62 E38, och 750 med de för lådan annars typiska plastkuleproblen och sprucket lamellhus pga övertryck vid backning är inte så vanligt.... ännu... Endast zfhp30-lådan fungerar. Har bilen Steptronic? MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
Paap Reeder |
... vxlådselektroniken + motorelektroniken "hör ihop" s a s. Att byta den ena mot en icke "artfrände" ... låter sig nog inte göras utan omfattande kunskaper. MVH /// Paap R |
|
Kristian E: Är det E32 eller E38 vi talar om? Skillnaden är ju rätt stor... ;-) Och som Paap Reeder skriver, så hör de tu ihop...på många sätt... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Det är en E32 -89. Är det bara lådor från E32 som passar? Och vilka årsmodeller är det som passar? |
|
Paap Reeder |
... det är inte "lådor från E32" i sig utan det skall vara en ZF4HP24EH med rätt antal stift som du skall få tag i. Antal stift har ändrats med åren - kan inte det - men om ovanst stämmer så passar lådan. MVH /// Paap R |
|
Så lådan jag ska leta efter heter ZF4HP24EH och inget annat? Så det går inte att sätta i en 5 växlad automatlåda? jag har hittat 4HP24 låda men den har inga bokstäver efterenligt ovan. |
|
Paap Reeder |
EH står för = elektrohydraulisk d v s den har 3 körprogram. En ZF4HP24 är väl ytterst tveksamt om en sådan låda finns ... d v s utan körprogram. Är dock osäker på det. ZF4HP22 finns ivilket fall med både EH och utan s a s. Man kan inte sätta dit en låda utan EH ty då kommer det inte att finnas någonstans att jacka in kabeln till databoxen i. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.