|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått för mig att min ena, eller båda bakfjädrarna är trasiga. Kan jag med blotta ögat se detta om jag hissar upp bilen? //Player | |
|
Givetvis, är du lite akrobatisk kan du se det utan att hissa. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Danke! //Player |
|
| du kan utgå från att en eller båda fjädrarna är av, det är standard efter ca 5-6000 mil, ibland tidigare. Du kan inte se men känna om fjädrarna är av om du hissar upp bilen, det är alltid längst ner dom är av så känn efter med handen bara. | |
|
Efter 3300 mil var båda (!) av på min Z4, den har ju samma fjädrar och samma problem tyvärr. Fixades snabbt och smidigt kostnadsfritt dock. //H |
|
|
Vem byter fjädrar till ett bra pris om dom nu skulle vara trasiga? Vilka fjädrar rekommenderar ni? Jag har M-fjädrar nu antar jag ( M-paket) |
|
|
Finns verkligen felet ens på bilar med M-paket? /H |
|
|
Visst fasiken ser man om fjädern är av! Vad menar du med att man inte ser der? Fjädern är ju fullt synlig.. tar man dessutom bort hjulet så ser man ju allt! Skitlätt att byta, tar inte lång stund, lossa stötdämparen nertill, bryt ner bärarmen, se till så inte bromsslangar och sånt blir för korta bara, ta ut fjädern .. montera i omvänd ordning.. Min ena bakfjäder har gått av NU, efter 30 000mil... inte 3000 |
|
| Fast.. det kanske är helt annat på E46? Jag talade om E36... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.