|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
alltså...kan man bara sätta in xenon lampor i minna standard heljus som inte har xenon. är ju stor skillnad på armaturerna ju. mvh |
|
|
Hej, Man kan på BMW köpa satser för att montera in xenon i dimljusen, ser FÖRBANNAT fräscht ut.. !!! Vet dock inte om det finns till M-sport.. |
|
|
okej....får kolla upp om det finns till min front då. blir de dimljus med xenon då eller kan man ha dem som extraljuse också? mvh |
|
| De fungerar som extraljus, vet inte om de blir lika bra om ett par Hella rallye men det blir snyggt och funbktionabelt.!! | |
| Hur funkar det o eftermontera xenonsatser som finns att köpa? Jag tänker på dom där man byter ut själva lampan bara, blir det inte så att halvljuset bländar mötande trafik i och med att man inte har nån såndär avskärmande kopp på xenonlampan? | |
|
Man måste ju byta glaset på dimljusen för att påverka ljusbilden. Annars blir den väldigt diffuserad som extraljus. Visserligen kan man ju koppla om dimljusen så de går på tillsammans med helljusen, men vad hjälper det om ljusbilden är fel? Satsen jag hörde om så byter man ut dimljuset till ett med annat glas för att få fjärrljusbild istället för dimljusbild. |
|
| Jag menade till halvljus, eftersom ljusbilden där styrs väl av lampan? Då förändras den ju iom att man byter lamptyp...btw, är du samma amullo som på sh.com? | |
|
Dom flesta nya BMW använder sig av s.k.projektorljus, det är alltså en ganska liten djup reflektor med en lins framför. Jag har monterat eftermarknads xenon på både linstypen och vanliga halvljusstrålkastare och fåt rätt ljusbild. Jag har besiktigat bilarna utan problem. Angående utbyte av dimmljus som BMW har, så vill jag minnas att man bytte ut hela lampan och fick fjärrljus istället, men jag har för mig att det kostade skjortan. Här sitter det dimmljusxenon Länk BMW CS #5206 |
|
|
vad kostade xenonen till dimljusen då på bmw eller var man köper dem? |
|
|
Enligt tillbehörskatalogen -06 så kostar de för en sedan och touring från 09/01 7625kr, coupé och cabriolet 7975kr Allt enligt BMW:s svenska hemsida under tillbehör. |
|
| Så då menar du Christer att det är lungnt för mig då, jag har inte projektorljus på min, men får alltså halvljusbild ändå....sweet isf. | |
|
Köper du ett kitt från t.ex xenonkungen som passar din bil, skall det inte vara nåt problem. BMW CS #5206 |
|
| xenonljusen som ersätter dimljusen är heljuskäglor, alltså inget halvljus i dom! | |
| Ska kolla det där med Xenon i dimljusen, var förbi bmw idag och dom hade precis bytt datasystem så jag fick deras kompletta reservdelskatalog på cd upp till årsmodell 2005 :D | |
|
an3azz! Japp. samma nick här som på SH.com Om du hittar någon info om utbyte dimljus -> extraljus så släng gärna upp det! Jag skulle vara mycket intresserad av informationen. Vad är detta snack om att lampan ändrar ljusbilden i dimljusen? Det är omöjligt, som jag förstått det. Dimljusglasen har ribbor som deflekterar ljusbilden till en mycket bred sådan. Detta kan inte ändras med att byta lampa. Man kan åstakomma en viss förändring, men en helljuskägla blir det inte om man inte byter åtminstone glaset. förmodligen begöver även reflektorn bli djupare. |
|
|
Du har alldeles rätt amullo, jag har som sagt bytt till xenon på min e46:a, och det är fortfarande dimmljusbild, men något mer bländande, förmodligen p.g.a. att glaset är repigt. BMW CS #5206 |
|
| Ska kolla upp det, vi bör ha samma dimljus antar jag så jag ska installera katalogen på datorn imorrn, ligger ändå hemma och är sjuk så... | |
|
Jag har runda dimljus på min, på sedanen är dom väl rektangulära, eller i varje fall lite avlånga. BMW CS #5206 |
|
|
Jag har de runda som satt på facelift utan M-paket Länk Typ.. //amullo --- |
|
|
Det enklaste vore nog om du pm:ar mig dina sista 7 tecken i chassinummret, då kan jag söka på din bil exakt. //andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.