|
|
|
|---|---|
|
Om man kör bilen varm och och släpper gasen och "rullar" pendlade den mellan 500 och 1500 vilket kändes som att man satt och fjuttade på gasen med hjärtrytmsrytm. Provkört en till!!! | |
|
Kanske ska ställa en fråga med! Är det någon som vet vad "kängurukänslan" kan vara? |
|
| Låter som en eller båda lambdasonderna. Bytte båda förra sommaren på min. Pendlade bara när den var varm på tomgången. | |
|
US: Hur går det, blir det någon 850? /Fredrik |
|
|
Fredrik: Ja det gör det nog, om ni slutar ta dem bra framför näsan på mig. Nej, skojar bara, det blir det nog, eller M3 Limo, eller ????? Blir väl som det brukar, ett impulsköp. Satt igårkväll på mobile och hittade två som såg mycket bra ut. Länk eller Länk eller Länk Men jag är väl både bekväm och okunnig nog för att inte köpa bil i Tyskland. Ulf |
|
| Blev visst en vit också. | |
|
Den första diamantsvarta bilen verkar vara riktigt fin. Den har ju dessutom bara en brukande ägare samt servicebok. Bilar i Hamburg har iofs ofta fått mer stryk, men det behöver ju inte gälla denna. Den kan ju dessutom vara inbytt utifrån. Värd att kolla upp tycker jag. Är det et E38 armstöd som skymtar mellan sätena tro? Den vita känns inte seriös pga av annonsen. Om bilen har bra historik och är välservad borde detta omnämnas. Dessutom har jag personligen svårt för helblå inredning. Den Calypsoröda ser fin ut, men är för dyr. Verkar heller inte ha komplett servicebok då det endast står att den är nyservad. Har du kollat med Auto Classica om denna bil finns kvar: Länk och Länk Dom har ju rykte om sig att vara seriösa och bilen verkar fin. |
|
|
Bilarna ser bra ut. Vitt är ju helrätt på E31, men i kombination med blå inredning så blir det enormt svårsålt när man vill sälja. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
fdaa: Den på Autoclassica har haft 12 ägare? Jag inbillar mig att man köper och kommer på att det är dyrt att serva och reparera, säljer och samma sak händer igen, för nästa ägare??? Angående bilarna i Tyskland håller jag med dig att den med 1 ägare ser riktigt fin ut. Håller med E38B12 om att vita lyxbilar är riktigt snyggt. Någon anledning till att inte titta på 840??? |
|
|
US: Utan att veta skulle gissa på att ett flertal av ägarna på Auto Classica bilen är bilhandlare, det är ganska vanligt fenomen på lite mer svårsålda lyxbilar. Men oavsett skulle jag nog personligen inte köpa en bil med så många ägare, den kan bli omöjlig att sälja. Det är väl inget direkt fel på 840 om man bortser från att dom saknar 4 cylindrar och är lite slöa. Skämt åsido, det finns en till salu här på AutoPower Länk som verkar fin. Sen är ju Bimmer8's bil till salu Länk om du vill ha en 850. Han har ju själv importerat den 2000 så det ger ju en hel del historik. Att den dessutom kommer från Syd-Tyskland är ju ingen nackdel. Om du är seriöst intresserad av bilen men tycker att han bor för långt norrut kanske det går att komma överens om att ni möts på halva vägen. /Fredrik |
|
| Om du är på jakt efter en 850 så kanske jag har en till salu. En -93:a som gått ca 15000 mil. Den är svart och har svart/ljusgrå inredning. Jag bor i Oslo och har lite problem med myndigheterna om att ha en svenskregad bil i Norge.Men jag vet inte än. Du kan maila mig så kan jag skicka bilder och info om du vill. | |
|
Undrar lite varför det är så stort problem med många ägare på entusiastbilar, vet med mig själv som bilentusiast (för närvarande tre bilar i garaget och inte bara Bmw) att ibland svalnar "kärleken" för vissa bilar ganska snabbt och man kanske byter ut dem efter ett halvår och i mina fall ofta för att jag inte använt dem mer än en handfull ggr. Kan inte tänka mig att jag är den enda som byter ut objekten ofta. "Om det låter för bra för att vara sant så är det så" |
|
|
Angående kylan så hade en polare konverteringsgas från USA. Fungerade som konvertering från R22 --> R134 Kostade bara några hundra per burk. Gick åt 2 stycken till 850'n. Fungerade perfekt. Intressantast är ju iof hur det fungerar om nåt år, ska be han som köpt bilen att uppdatera om det. Det är inte utan att man saknar lilla pärlan som prytt gården i 5 sommrar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.