AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.138

Släcka inspection + klocksymbolen

Gr
61
Gronken
X5 35d -09
535d Touring M-sport -06
Halloj. Jag bytte alla oljor i hela bilen för några månader sedan och nu lyser "inspection + klocksymbolen" som indikerar att det är dags att byta bromsolja, mkt typiskt när man nyligen bytt.
Nu undrar jag hur man släcker inspection-texten och klocksymbolen utan att "resa upp" dom gröna serviceintervallboxarna.
Någon som vet ??

// Gronken
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Enklast är nog att köpa en serviceåterställare. Finns någon som brukar anonsera ut sådana här på bmwpower under börsen. Kostar någon hundring och är väldigt lämpliga att använda. Sätter den i "serviceuttaget" i motorutrymmet och trycker på en knapp. En lämplig grej att ha. Man kan säkert göra på något annat sätt också, men jag tycker att detta sätt är bekvämt.
clr
Jag hörde av någon här på forumet att om du vill släcka klocksymbolen är det bara att lossa pluspolen ett antal minuter, jag har inte testat det själv men jag ska för dom glömde att nolla min vid senaste servicen (bromsoljebytet).
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Det bästa och billigaste alternativet är att åka till en BMW verkstad och be dom göra det.......det brukar vara gratis.
_S
86
_Squad_
325i Touring -90
Enklast är väl att göra det själv..?
kolla på "Mekartips" och välj kategorin "Elektronik" där står det hur man gär. Det är faktiskt löjligt enkelt bara man är noga. Fast nu ser jag att du har en -96:a men det kanske går ändå? Annars är det ju som sagt gratis på BMW. Lycka till!
Gr
61
Gronken
X5 35d -09
535d Touring M-sport -06
Jodå, visst funkar det även på min att göra enl. mekartipset, men nu e det så att jag vill bara släcka inspection och klocksymbolen, inte tända upp alla gröna boxar, det är ju inte dags för service än och man vill ju inte förstöra intervallen med att tända upp dom gröna i förtid.
Tipset ovan att ta bort batteripolen i några minuter funkade inte kan jag tillägga, hade polen borta i en kvart men det lös likförbannat på displayen.
Kanske får åka till Bmw Group iallafall!

// Gronken
(M) Power to the people
Det är alla märkesvärkstäders skyldighet att släcka service-indikatorn om kunden vill det... Det SKALL vara gratis!

---> Livet börjar efter hastighetsspärren! <---
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Problem bara om man har 25 mil till närmsta BMW-verkstad (Söderhamn-Stockholm). Fast nu har dom ju öppnat en i Gävle igen så nu är det bara åtta mil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.