AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.103

Hjälp att välja andrabil!

Visa användare
17
bolena
530dT -01
Hej!
Vi har en 530dT -01 som rullar 4300 sköna mil per år.
Min fru kommer att börja jobba 5 mil norrut medan jag själv jobbar 3,5 mil söderut från vårt hem. Min fru kommer att köra cirka 2000 mil/år och jag kör 1500 mil/år till/från jobbet.
Det betyder att vi behöver skaffa en andrabil.
Vi besökte BMW OnTour och provkörde en 118d som min fru blev störtkär i men budgeten räcker inte riktigt till så vi ber om några förslag från forumet.

Några krav:
- Budget max. 150'
- Två vuxna + barnstol skall rymmas (jag är 190cm med långa ben och min fru 178cm)
- Urkoppling av krockkudde på passagerarsida (sonen 15 mån skall kunna åka med)
- "Rolig" att köra men med tillfredsställande komfort
- 1-3 år begangnad är OK
- Låg bränsleförbrukning och gärna en diesel.

Överraska mig gärna. Alternativa finanseringformer kan också vara intressanta.
/Lennart

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
E38 730 dA 99-01 superkomfort till låga pengar. Den är förvisso äldre men håller däremot en högre byggkvalitet. Gäller bara att hitta rätt bil. E46 320 d touring är också ett alternativ, den passar perfekt in i din ram om du hittar en 02a. Eller 318 touring, den har låg förbrukning.
Asken
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Det är nåt med dom 1 serie o fruntimmer! Min vill oxå ha en sån! :)

Om det ska vara en BMW så 320-330d verkar vara rätt bra tycker jag o det finns 02, 03 under 150k o drar ca 0.6-0,7 l/m.

Om inte BMW så Audi eller VW är biliga i drift som dieslar.
Vet att Audi A6 1,9TDI eller 2,5TDI är goa! A4 är lite mer problematiska har jag hört.

VW Passat finns i mängder men tycker att dom är tråkigare än Audi...

BMW - Beroende Med Wilja!
E46 316ti eller 318ti Compact, högre byggkvalitet och tystare än ett serien, låg förbrukning, praktisk med sin halvkombilucka, och god körkänsla för små pengar. En riktig treserie med allt vad det innebär. Dom är dessutom ganska lätta att hitta i gott skick med låga mil... Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.