|
|
|
|---|---|
|
Detta är vad jag fått fram genom att ringa runt - bilen står nu med garageförsäkring (avställd) hos If. 29 år, medelstor stad i södra sverige, 1500mil om året, låst flerbilsgarage, larm, immobilizer: OK Bilförsäkring (Folksam) 10043:- per år Susab 11008:- per år Länsförsäkringar 7969:- per år (8160:- efter 1/4) If 4107:- per år Trygghansa 10167:- per år | |
| Hmmm If trodde att min 540 var en Ford Granada (ve och fasa)! När dom ändrade höjdes premien till 6400:- per år, fortfarande billigast men inte riktigt lika bra. | |
Deliq |
Hej, Jag betalar c:a 4100:- helår/helförs. hos Länsförsäkringar. Jag är 34år och har full bonus. Precis som du kör jag 1500mil/år, har larm, immob., märkta rutor, låst eget garage. Den stora skillnaden är att jag bor i ett mindre samhälle i mellansverige. Varje gång de tänkt höja premien har jag ringt runt och jämfört med andra bolag och därefter ringt LF och hotat med att byta bolag på båda bilarna... Det fungerar bra som prispressare :-) M V H // Deliq |
|
Hej Betalar över 8000/år för min 540 (6000 i självrisk). Bor visserligen i centrala Malmö men ändå..... 37 år och full bonus, har aldrig, under snart 20 år, behövt uttnyttja försäkringen, plus att jag varit kund hos if (skandia) lika länge. Fast det är ju klart.....jag får ju 89 kr/år i bonus för att jag har min hemförsäkring där också, borde nöja mig med det. Kunden ska hålla sig på mattan, oavsett hur trogen han/hon är........ Vad gör man...... :-( /Anders |
|
|
Ambush: Prova Ölandsbolaget. Du bor ju nästan granne. Blåport vi posten. Jag ger 5100:- och vi har väldigt lika förutsättningar sånär som på bilen. Du 540 och jag 530 touring. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Mad tanke på vad alla har skrivit här så kommer mitt pris att låta konstigt... Har varit tvungen att skriva bilen (540iAT -95) på min mor som är 50, bor i Sigtuna, 10 skadefria år, garage, larm, immobilizer, reggade rutor, runt 2000 mil/år... Billigast var Dial med en års premie på... 9250 kr. (All försäkring man kan tänka sig)!!! Hur har ni som hittat bättre priser burit er åt igentligen? C-YA! |
|
|
Dandelue; Sigtuna är ju en Stockholmsförort, och du vet väl att det kostar att ligga på topp:). Bor själv i Akalla, och det KOSTAR. |
|
| Bor innanför tullarna och betalar strax över 8´ till If per helår. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.