AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
721

Högtalarbyte mitten bak?

di
20
dijon
Z3 2.8 -00
Eftersom bilen är en cab så har man väl (får väl på nöten av ljudexperterna nu?) inte så jättestor glädje av ett superljudsystem men... Jag har en Sony nånting 4x45 w stereo monterad o den har "Dynamic Bass Boost" om jag bara använder den så låter det illa i bak. Antar att inte basen orkar återge det som stereon trycker på. Till saken hör kanske att jag gillar att lyssna på "Heavy metal". Min teori var att kanske det räcker med att byta mitthögtalaren? Vad tror ni? Jag vill gärna kunna lyssna på lite bas utan att det låter skit.
Mvh Eva

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Har du alltså Harman Kardon's ljudsystem med högtalaren mellan sätena?
Om du har den bör du nog se över så att den är kopplat på slutsteget då min låter grymt bra... jag hade en del grejer sen tidigare Z'or som jag tänkt sätta in men så var det Harman Kardon's största system i denna Z'an jag köpte och jag är så grymt nöjd så jag struntade i att byta.

Kolla så den inte e bytt till nåt sämre än original då oxo.

/Magnus
di
20
dijon
Z3 2.8 -00
Inte vet jag va det heter men jag har förutom 5" fram vid fötterna o diskante i dörrarna även högtalare bakom varje stol samt en i mitten mellan sätena bakom ett raster i axelhöjd.
Äh jag får försöka öppna o kolla vad som finns där under o mäta den.
Var sitter i så fall slutsteget?

Mvh Eva

Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

någon som vet vart man kan få tag på Harman Kardon's största system förutom bmw?

JÖRGEN

Den lilla anläggningen som finns i min bil, har diskanter i dörrarna, basar nere vid fötterna och någon form av diskant/mellanregisterhögtalare bakom stolarna. Den stora anläggningen H/K har dessutom en baslåda mellan stolarna (där har jag 2 st prylfack) och förmodligen mycket bättre element på de övriga platserna.

Jag vet inte hur basen kopplas på systemet, men börja med att kolla om det finns sladdar som inte är inkopplade bakom din Sony.

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.