|
|
|
|---|---|
darkdevil |
Måste köpa nya wurstar till bilen, är det någon som vet vad jag kan slänga på bak? Får det plats med 265? Vad säger bilprovningen? om jag slänger på 255 bak vad ska jag ha för "höjd" 255/35? 255/40? 265/35? 265/40? Fram blir det nog 235/40*18 men bak skulle jag vilja ha minst 255 det hade jag på min -93 men då var det 17" och den är väl skriven med den bredden i papprena. Vore kul om någon vet eller har tips! Ps. gärna tips på bra däck typ F1, dunlop 9000, etc... hur är dom här lågprismärkena typ Falken etc... Mvh Jocke. |
Gemini__ |
Kan rekommendera Bridgestone Potenza RE050A, bra grepp med fin känsla. Har 265/35-18 bak, det fungerar bra. Mvh: Thomas |
darkdevil |
Tja. Jasså du är här också.... :-) Är karossen exakt likadan? jag menar på din -95 och min-89? Vet du vad bilprovningen säger? eller måste jag ha extra uppsättning med mindre dimensioner för besiktning? Jocke. |
Stekaren |
Karossen är lika förutom grill och huv samt att det är andra dämpare/bromsar och sånt på 95an. Det kommer funka för jag har för mig att Winkelhocken har 9" breda runt om och 255er på. Tror inte besiktningen kommer gnälla. |
Gemini__ |
darkdevil: Klart man är på detta forum också =) Ang. dimensionen på däcken tror jag inte besiktningen kommer klaga. Mvh: Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.