|
|
|
|---|---|
|
När höger backspegel går ner vid backning går den för långt ner. Kan man ställa in det på något vis? Jag ser inte ens bak till bakhjulet! // Länk | |
|
Enligt TIS så finns denna möjlighet dock enbart för E46, dvs där kan man individuellt programmera hur långt den ska gå ner vid backning. ___ //Ulf |
|
|
Vänta nu ???? är det inte så att om du ställer in den med backen i - så minns den det läget och använder det nästa gång, den enda funktionen jag hittar i mina grejor är återställning till "factory default" nämligen |
|
|
Problemet är ju att switchen är till vänster när du har "backläget" i. Man justerar den vänstra spegeln med andra ord. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Det är möjligt att det funkar så på E39. Det jag tittade på var sk car-/keymemory... Mirror memory - Automatic parking function o active o not active The position of the passenger-side exterior mirror for the automatic parking function can be stored for each key individually. If "active" is selected and the mirror adjustment switch set to "passenger-side mirror", the passenger-side mirror will automatically be moved to the key-specific position when reverse gear is engaged. If "active" is selected and the mirror adjustment switch set to "driver's-side mirror", the automatic parking function is deactivated. If "not active" is selected and the mirror adjustment switch set to "driver's-side mirror", the passenger-side mirror is automatically adjusted to the lowest possible position when reverse gear is engaged. If "not active" is selected and the mirror adjustment switch set to "passenger-side mirror", the automatic parking function is deactivated. E46 from 09/99 ___ //Ulf |
|
|
Var nere och testade på min 530 och det är som J.Dredd säger...Står man i backläget och trycker på justeringsknappen så är det vänster spegel som ändras. Testade också att ställa högerspegeln i olika höjdlägen innan jag la i backen men den kör alltid ner till samma position. ___ //Ulf |
|
| hmm så funkar det inte på min 00'a - skall prova när jag åker hem :-) | |
|
Min är en 00. Fungerar precis som jag skrev tyvärr. Dock så ser man ju trotoarkanten ganska bra ändå. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Hur ändrar man mellan active och non active? Hos bmw eller? | |
|
Det görs av t ex BMW genom DIS-uppkoppling däremot så gällde just detta endast E46. ___ //Ulf |
|
| Är troligen samma på E39 skulle jag tro. | |
|
Kanske. Men i TIS så står det uttryckligen att det endast gäller E46. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.