|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Har sett att det finns en 530ia-04 i Göteborg med mycket utr.Är det någon som vet vad det är för firma? (tornspiran.se) kanske någon som har handlat där.MVH M.JOHAN. | |
| Tyvärr vet jag inget om företaget, bilen är dock riktigt fräsch! Mycket bra utrustning, snygg! Berätta efter du har tittat på den osv! | |
| Jag har handlat av dem. Mycket seriösa och säljer alltid fräscha bilar utan tveksam historik.Köpte en 328 e46 i superskick för ett par år sedan. | |
| Tack för hjälpen känns alltid bra med en referens.Jag återkommer med besked när jag har tittat på bilen. MVH MATS | |
|
Hej En bekant var där och kikade på en Silverfärgad Audi A8 av gamla karossen för ett antal år sen. Han klev av köpet när historiken som han verifierade med Tyskland inte stämde överens med mätarställningen. Nu blev det inte klarlagt vart bilen blivit korrigerad och detta var inte relevant då. Detta är det lilla jag känner till om den firman. så kolla bilen med de stämplade tyska verkstäderna och be dom faxa upp kopior på räkningarna om möjligt. Lycka till Asken |
|
|
Tack för inlägget Asken. Ska vara observant på vad du har sagt. MVH MATS |
|
|
Hej! Har varit och tittat på bilen i Göteborg, bilen var i perfekt skick inga överraskningar.Lacken kanon fanns något litet stenskott på huven vid noga koll.Inuti kupen var det rent och snyggt stolarna som var i läder("merino polar") ja skinnet överhuvudtaget perfekt.Däcken var nya runt om,fälgarna var ej kantstötta helt perfekta.Säljaren berättade att det fanns en liten bula på passagerasidan h-framdörr men att han hade fixat till det syntes ej.Jag har fått uppgifter var den kommer ifrån och vem som ägt den tidigare,Dam född-41 skall nu kontakta personen ifråga och firman i Tyskland för att få mer verifierat angående bilen och dess historik.Jag återkommer igen när jag vet mer,("kan bli köp") MVH M.JOHAN |
|
| Hur gick det? Familjen köpte en E39 -01 därifrån för ett par år sedan som visade sig inte alls vara lika fin o hel som säljaren lovade... | |
| Nya däck efter 2600 mil? | |
|
Hur många mil ("normalt på 245x40x18") bör man kunna åka jag har dålig erfarenhet av sådana däck. |
|
|
Antagligen runt 1.500 - 4.000 mil... ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) |
|
| Jo det är nog sant när jag tänker efter, mycket beroende på fabrikat. Mina Bridgestone har gått ca 3500 mil och är väl halvslitna ( 245/45/17) varför man säkert även kan komma förbi 4000 mil. | |
|
Välutrustad med tanke på att en dam i 65-års åldern ägt den. Bilar med den utrustningen brukar dock gått mer än 2600 mil på 2,5 år. Såg fin ut på bilderna. Freude am fahren |
|
|
Vad jag förstår så har Damen ifråga ej själv beställt bilen varför kan jag ej svara på än,har ej lyckats att få kontakt med damen. Hoppas snart kunna återkomma med info. |
|
|
Hoppas den är ärlig, för den såg onekligen fin ut. Glöm inte att beställa utdrag ur garantireps registret. Har du fått se farzeugbriefet? Lycka till! Freude am fahren |
|
|
Bilen ser fin ut och priset måste vara rätt mht utrustning och miltal om allt är ok. Alla bilar går inte långt i tyskland. Min lika välutrustade bil köpte jag från BMW i Tyskland och den hade endast rullat 900 mil på 10 månader. Och varför skulle inte damer födda -41 köpa välutrustade bilar? Men nya däck låter oroväckande. Själv har jag endast halvslitna bakdäck efter c:a 3000 mil (275/35-18). Fram ännu mindre slitna (245/40-18). Lycka till med verifieringen av miltalet. |
|
wowwe |
Samma här faktiskt min har gått 1800 mil men däcken fram är minimalt slitna ca hälften kvar bak |
|
Bilen var utrustad med 17" fälgar o däck från början men dessa 18" har köpts till senare har jag fått veta.Men det verkar ej bli något ändå jag har fått mycket olika priser , med garantier och utan garantier verkar ej helt 100 tycker jag.Papperen verkar dock helt okej fick bara ej rätta känslan för affären lite för mycket money för att det skulle kännas bra,jag avaktar ialla fall. |
|
|
Det blev ej någon affär......... |
|
|
Johan: Var det priset eller vad det magkänslan som gjorde att du backade? Något annat speciellt? Bilen såg onekligen riktigt fin ut, men rätt utrustning osv. |
|
|
Vi kom ej riktigt överrens om priset men det som verkligen avgjorde var att försäljaren ville förhandla bort garantierna angående bilen. Priset hade nog löst sig.Jag kollade bilen så mycket som gick och allt verkade okej så långt. Men sen var det vissa andra saker som om andra köpare hit o dit+lite till............. mer behövs kanske ej sägas.Men jag har fått tag i en annan 530ia-04 med kul utrustning och lite mil och bra garantier....... så där blir det nog affär. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.