|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem ang min antispin. Bilen är en 540iA e34 -93 I instrumentpanelen lyser symbolen för antispinen. Och om man trycker ner ASC knappen så släks den inte. Så nu undrar jag om det kan vara så att antispinen är urkoplad och i så fall hur vet man det. Eller om det kan vara så att antispinen är trasig. | |
|
Undrar om inte nån givare är paj. Lyser den så betyder det att den INTE är i funktion. Normalt sett så tänder du den (stänger av) genom att hålla in knappen. Har för mig att om någon abs-givare är eller har varit ur funktion så kopplas ASC bort. Inte helt hundra på det dock. E46Cabrio Länk -06 |
|
|
På min lyste ABS samt antispinn när givaren vänster fram var trasig. // Länk |
|
| Hur gör ni andra ,kör ni alltid med antispinn innkopplad?? | |
|
Ja. Kan inte komma på någon bra anledning att hålla på att koppla ur den varje gång man ska ut och köra. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Jag får tacka för alla svar. Jag får börja kolla om mina antispinn givare är hela eller inte. | |
|
Jag hade samma problem med min 540 -93 men lagade det igår. Fick tips genom att läsa forumet om asc. Gjorde som dom sa och vips var de klart. Under bromsservon sitter det en elmotor på 2 st M6 bultar och en elkontakt. En wire går fram till spjällhuset som du lossar därifrån för att kunna plocka ner motorn. Lossa elmotorn det går med långa förlängare och en 10 mm hylsa och 1/4 infattning. Det är lite trångt att komma åt. Ta motorn rakt ner. När du har motorn nere så tar du lös kåpan över dreven som drar wiren. Min motor var helt stum men en plastbit som bestämmer ändlägena på dreven hade gått sönder och kilat fast dreven. Limmade först fast den och testade men de höll inte..så istället struntade jag i att limma dit biten och så ställde jag istället in dreven så att de stod i exakt läge för ändläget. Smörjde givetvis upp allt så att de gick lätt och skruvade ihop allt och kopplade in den i bilen och vips så fungerade det. Det kan oxå var wiren som går för tungt. Prova att lossa wiren vid spjällhuset och känn om den rör sig lätt. Gör den det har förmodligen motorn brunnit istället men de är bara att hoppas på de bästa. |
|
| hadde samma bekymmer... läs inlägget ovanför o testa att dra i vajjern på det första spjället på insuget.. min vajjer va av.. inte likadan bil/motor men kan det skilja så möe ?. bilen gör en "check" varje gång den startas om asc servot funkar, jag bytte vajjer orginal för 82 kr.. | |
| Tackar "Flygel" för ditt tips ska prova det så fort som möjligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.