AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.134

Goda råd och synpunkter vid köp av Z3 Roadster

Sida 2 av 2
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Jag vet åtminstone 5 stycken z:or som har svårstängd baklucka. Samtliga garanterat osmällda, och utan sneda karosser.
Det gäller att konfrontera sådan påståenden snabbt innan det s.a.s blir en höna av en fjäder, dvs att det påstås något upprepade gånger och när flera personer har läst det och spridit infon vidare så blir det sant. Något som tyvärr förekommer rätt frekvent på detta forum. Det mest uppblåsta exemplet är Vanos på BMWs m-modeller. Läste så sent som förra veckan ett påstående att 8 av 10 vanosar är utbytta. Var får man den siffran ifrån? Rätt långt i från sanningen, dessutom verkar den allmänna uppfattningen ang vanos vara att är den inte bytt så titta på en annan bil.....
Det jag menar är att det gäller numera att slå hål på eventuella myter innan de bildas, innan de tar för stora proportioner. Nu var ju säkert inte alls detta din avsikt, N_iklas, men det kan misstolkas. Vilket vore olyckligt då jag fått för mig att detta är ett rätt så vanligt problem på z3.

Mvh Beppo, utan svårstängd lucka..... ;)
Evotek, jag tog kanske i väl bra. Men det har varit flera fina bilar uppe i liknande trådar och du har alltid samma svar, köp inte, den har ju inga störtbågar.

Vi tänker tydligen helt olika där, jag tar som exempel mycket hellre en riktigt välskött bil utan störtbågar än en som har någon fläck här och där men har störtbågar. Det är absolut inget minus om det finns störtbågar, tvärtom, men personligen tycker jag inte det är avgörande för om det skall bli affär eller inte. Jag har t.om plockat bort airbagratten på min bil, och ja, jag har åkt av vägen så det bara visslade om det med bil, jag har trillat på cykel i mycket hög fart och kanat på magen, och ja jag har även vurpat med mc'n. Fast i lägre farter och med all skyddsutrustning på som väl var. Känner mig dock väldigt säker i bil med säkerhetsbältet på. Förmodligen en falsk känsla, men det är inget jag går och funderar på. =)

/Fredrik
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Jag har iofs inte påpekat det med störtbågar mer än i denna tråd och givetvis går en fin bil inte bort pga att det saknas en eller annan önskvärd utrustning på den,men faktum är att störtbågar är i princip standard idag på öppna bilar och det gör en bil utan svårare att avyttra oavsett hur fin den är.
MVH/

Evotek, isåfall får jag be om ursäkt, då är det någon annan som skriver om störtbågar i var och varannat inlägg. Får ha bättre på fötterna nästa gång jag hoppar på någon...

/Fredrik
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Ingen fara,tog inte det så hårt....

Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
så här resonerade jag då jag valde bil, att bågar måste bilen var utrustad med, en och annan fläck om så skulle vara det går att åtgärda men skulle olyckan vara framme så vore det säkrare med bågar i synnerhet då senare årgångar har bågar som standard också har gått ned i pris så jag väntade och sökte och fick på så sätt en senare årsmodell än vad jag från början räknat med
Uffe/bildock
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.