AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
619

Oljetrågspackning Byte???

FreeRidE
Enklaste sättet att byta den packningen?? någon som vet?
Racing Mike
Lossa på skruvarna kan vara bra...
Ha haha, fan va jag e rolig.

Enklaste sättet?... Det går ju bara på ett sätt men jag hadde ju inte gjort det om jag inte hadde en lift för den kan vara rite krånglig att lirka ut men det går med lite vilja o våld.
Några utav skruvarna kan vara jobbiga som fan att få bort. Dom sitter innanför nån balk eller vad det nu va.
Det var ett tag sen jag gjorde det på en 535:a!

Lycka till.
Har själv funderat på byta sumppackningen, och tror inte man skall behöva lyfta motorn, åtminstone inte för min M20 motor, men din M30 vet jag inte helt säkert men jag tror det är lika på den. Återkom gärna med svar när du bytt den!
FreeRidE
Jag har lyft!!! om du kommer på nått så kan du skriva. Skulle vara schysst!! jag återkommer när jag har gjort det.
Axel
Har för mig att det finns plats att ta ner sumpen utan att lossa något annat på e34,därimot måste man demontera desstumer på e36

R6 är bäst
Racing Mike
Jag menade inte lyfta motorn utan hela bilen. Det är skit att ligga och knö under en bil och grejja med olja och skit.

Man behöver absolut inte lyfta motorn, sumpen går att lirka ut ändå!
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
hmm kan ju rekommender att ha tillgång till ngn slags slipmaskin ifall packningen satt sig i tråget. Bytte nyligen på min och sumppackningen satt sten hårt. Helt värdelöst att försöka skrapa av den med kniv. Fick ta slipmaskin och skotte och köra av den.

redbull
lossa bara högra motorfästet och hissa lite med en domkraft i det så motorn står lite rakare då går det att lirka ut tråget...

you are in my mirror
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.