AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
822

Kan man nolla felkoder själv?

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Kan man nolla felkoder själv på någe sätt eller är det bara att lämna in till bmw som gäller?

MVH Robban B
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Felkoder försvinner av sig självt ur minnet när bilen startats ett antal ggr utan att felet inträffat igen. Antalet mins jag inte.
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
okej där ser man! Tack för svaret!

MVH Robban B
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Iwarsson: Gör de? Mig veterligen ligger de kvar tills de raderas eller batteriet tas bort en stund.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Erik W:

När jag som bäst höll på att fixa med det elektriska på EDCn så frågade jag just detta. Och enligt BMW mecken skulle fel som slutar uppstå (dvs lagats) försvinna ur felminnet efter låt säga 60 korrekta uppstarter. (jag felsökte och reparerade själv, och åkte sedan och gjorde DIS på BMW, bland annat kunde jag inte justera styrvinkelutslaget utan DIS)

Felkoderna skulle ligga kvar ett tag för att kunna lokalisera sporadiska fel. Låt säga att man byter ett dåligt batteri mellan servicar (vilket garanterat genererar massa felkoder som egentligen inte är fel) och sedan vid nästa service upptäcks allt detta med DIS med massa felsökning till följd, inte bra. Vilket skulle vara anledningen till att det är konstruerat så.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.