AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
614

Slående dunder under mittkonsollen vid gaspådrag

Hej!
Har ett problem. När man accelerar fullt ut dundrar det precis som kardan skulle slå i kardantunneln.
Har bytt stödlager som jag trodde var första problemet, sen växellådskuddarna och avgasupphängningarna. Enligt killen som bytte stödlagret såg knutkors och hardyskiva fina ut. Vad kan det vara för något? Kan det vara bakvagnsupphängningarna som gör att kardanen inte bildar rät linje hela vägen, är de svårbytta?
Bilen är en 530d-99 med aut, har visserligen gått över 30000 men är i övrigt fint i skick.

På min låter det som värsta trummaskien när man leker i rondeller på torrt väglag, har bara provat 1 gång, har varit med om detta med min fd sierra, men vad är det ??
Jag hissade upp bilen i dag och ser tydligt märken på kardantunneln efter knutkorset strax bakom stödlagret. Såg även att bakaxelklumpen lutar ca 2 mm framöver just där stången går in om detta kan göra att kardanstången kommer i obalans, troligen främre bakvagnsuphängningarna som är ihopsäckta och lite sladdriga, men är inte 100 säker, bilen är stabil och fin att köra vanligtvis

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.