AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.042

Tips! Ang adapter till dvd,ps2 byggen,

Sida 2 av 2
X
58
X man
X5 3,0 -03
Om det är denna som du beställt: Länk så förstår iaf inte jag hur du ska kunna få stereo.

//Janne
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Hittade en modul som kan användas från 98 års modell om man inte har någon cd växlare då aux modulen kopplas in istället för växlaren.

Länk

/Pulare
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
endastrobin:

Skickade en förfrågan ang stereoljud till säljaren av adaptern som du länkade till och det här är vad jag fick för svar:

Hi,

the adapter has stereo input, but the video module operates in mono.

Best regards,

Tim Tschauner

www.Individual-Cars.com
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Adaptern har stereo ingångar men videomodulen jobbar bara i mono. Så även om du har så du kan koppla in höger och vänster signal så får du bara ut monoljud från videomodulen. I plinten till videomodulen finns inga ingångar för externt ljud som är i stereo endast en audioingång (mono).
Man måste gå in via cd växlarkontakten för att få en stereosignal och då kan man inte använda cd växlaren.

/Pulare
pu
528
pulare
520 D F11 2014
"Adaptern har stereo ingångar men videomodulen jobbar bara i mono."
Ren översättning av ditt svar på mailet

/Pulare
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Läs noga om denna produkt. Vad jag kan se när man tittar under download med installationanvisningarna så kopplas denna modul även mot cd växlaren och då har man möjligheten och få stereoljud.

/Pulare
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Läs noga om denna produkt. Vad jag kan se när man tittar under download med installationanvisningarna så kopplas denna modul även mot cd växlaren och då har man möjligheten och få stereoljud.

/Pulare
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
pulare:

Vilken adapter syftar du på med ovanstående inlägg ?

Är det den här ?

Länk
Hejsan jag har en fundering? Om du kan använda dig av kablarna från cd-växlaren? varför gör man inte de? det är ju bara ett fåtal kablar? Finns det ingen som har ett schema över plintarna på kontakten till cd-växlaren?
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Pulare skrev:

"Adaptern har stereo ingångar men videomodulen jobbar bara i mono."
Ren översättning av ditt svar på mailet"

Jo, jag förstod det me'n jag ville bara tala om för "endastrobin" att han inte kunde få stereo via den adaptern som han länkade till..

Mvh Jimmy
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Nej det är denna

Länk

/Pulare
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Glömde och få med den länken i tidigare inlägg. Kolla den. Titta under downloads där finn installationsanvisningar.

länk igen
Länk

/Pulare
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Du kan även använda tape ingången för stereo ljud och slippa offra cd-växlaren , då aktiverar du ingången helt enkelt genom att stoppa in ett oinspelat kassette band eller ett ändlöst fejk band , allt enl tvfree modules som säljer allt man behöver (tvfree pro A eller pro C beroende på nya eller gamla kontakten samt att man behöver deras BMW TV Tuner AV Adapter)
Länk
Visa användare
64
beijar
740iA -01 [E38]
Någon som har installerat en Pro-C och kan berätta om det fungerade bra osv?

/L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.