|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ringde idag ner till tyskland och beställde en Audio/tv adapter för inkoppling av externa skärmar/dvd/ps2 m.m Mkt trevliga killar att göra affärer med, Finns det intresse ifall att jag tar hem mer sånna,? //Robin | |
|
Om du har en e39 med tv/navi så finns det hjälp att göra det ingreppet nästan gratis och ganska så lätt. Har kopplat in det på min bil. "It's furious to be fast!" |
|
|
Hej, Har du någon länk till adaptern ? Kostnad ? Stereo LR Mono ? Mvh Jimmy |
|
|
Magnat! vad menar du med nästan gratis? och vars skulle man göra det i sånna fall? //Robin |
|
|
Det kostade mig 100:- för kablarna(10:-/st) som jag beställde på bmw, artikeknr:61 13 0 006 663. Bilden funkar kanon men ljudet är visserligen i mono. Kopplade in mig på videomodulen på den vita kontakten stift nr: 4 AV-Audio in + 5 AV-Audio in jord 6 AV-Video in + 15 AV-Video in jord 1 Audio extern monitor + 10 Audio extern monitor jord 2 Video extern monitor + 11 Video extern monitor jord Sedan slänger man på några rca-kontakter på kablarna och vipps så har man dvd-mm i bilen! "It's furious to be fast!" |
|
| Hejsan jo givetvis kan jag också göra så har gjort det på ett par kablar men då har du ju mono ljud, med denna adapter så slipper du mono ljudet och kan ha stereo ljud det är desto trevligare, | |
| Ja kolla på dvd m,m med mono ljud blir inte roligt! | |
|
Nej de blir lite muppigt att lyssna på det, Har beställt nu, och bör ha grejerna nästa vecka, ifall intresset finns kan jag ta hem mer sånna för försäljning,? Mvh/Robin |
|
|
Undrar fortfarande vad priset är ? Mvh Jimmy |
|
|
Kommer landa på ungefär 1000:-lappen färdigt i sverige, |
|
|
Är det modulen från tv-freemodules /Pulare |
|
| Hejsan nej det är det inte, jag har ringt runt lite och hittat en kille som säljer dom, men ska man ta in några så måste man ju gå+ nån krona så det täcker frakten, m.m | |
| endastrobin=Kan inte svara på om det är intressant om du inte länkar till den modulen du funderar på att ta hem ett par ex av. | |
|
Denna Länk |
|
| Denna kopplar man in i tv modulen och där kan du inte få in stereosignalerna. Dom måste gå in i kontaktstycket till cd växlaren så man kan använda sig av cd´ns ljudmeny. TV free modulerna kan man använda då dessa använder både tv modulen och cd växlaren för att få in signalerna samt det finns en programmsnutt som gör att man får lite annerlunda menyer för att styra vilken ljudkälla man vill använda till tv signalen. | |
| Okey , är du säker att den ger stereo då den endast kopplas till video-modulen som vad jag hört inte kan leverera stereo? Tv-free:s modul(pro-a eller pro-c ihop med AV adapter) kopplas in både på radio-modulen och på video-modulen för att ge stereo-ljud.De påstår också att alla audio ingångar på video-modulen är i mono. | |
| Den tar heller inte bort tv-spärren , då måste du köpa även denna: Länk | |
|
Mina vänner! Så här är det: Du kan i n t e få stereo ljud via video-modulen under några omständigheter. Vill man ha stereo är det smidigast att gå via (om man har) aux ingången och skaffa en sån här: Länk (som även tar bort fartspärren) Då kan man välja alternativ ljudkälla (cd, radio eller aux) samtidigt som man tittar på dvd/spelar ps2. Men det krävs ju fortfarande att man har en sån här: Länk för bildsignalen om man som sagt inte kan tänka sig att pula ihop en själv. Har själv tillverkat kabeln till video-modulen samt inhandlat Länk och allt funkar kalas. //Janne |
|
|
Det är först på bilar tillverkade efter 09/2002 som man har möjlighet att koppla in sig på en aux-ingång i stereo. /Pulare |
|
|
Helt rätt! Glömde nämna det, visste inte vad "endastrobin" som skapade denna tråd har för årsmodell & modell. //Janne |
|
|
Hejsan jag förstår det här med mono och stereo ljud, Modulen som jag beställt ska enligt han jag beställde av ge ifrån sig stereo ljud? då är ju frågan om det är mer grejer som följer med? Den kostar ju trots allt kring 800kr?, Ska bli ruskigt intressant och se vad det är som kommer? //Robin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.