AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.592

Angeleyes som inte fungerar

Hej!

För 4 månader sedan köpte jag Angelyes-ringar på stylabilen.
Kopplade in dessa eligt instruktionerna. Efter ca 1 vecka märkte jag att ringarna på högersidan slocknade men de kom igång ganska omgående, men för säkerhetsskull så gick jag över alla kopplingar och kablar men hittade inget fel. Felet kom dock tätare och tätare tills de för 4 veckor sedan slocknade helt. Flyttade då över den svarta kopplinsdosan från vänster sida och då funkade ringarna igen.
Frågan är följande: Är det någon som haft samma problem?

Mvh Henrik

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag hade samma problem med mina ringar i början, också köpta på stylabilen. Det första jag fick göra var att klippa bort kontakterna som sitter på kablarna, det blir lätt dålig kontakt där, och tvinna ihop dom i en sockerbit (kopplingsplint). En av dom svarta doserna gick också sönder rätt fort, men efter ett samtal med stylabilen, skickade dom en ny dosa, nu har dom fungerat ett halvår utan problem.

BMW CS #5206
Tack för ditt svar, jag ringde dem innan semestern och då sa de att det var ett väldigt ovanligt fel och det lät på dem som att de ville att jag skulle "köpa" naya ringar på den sida som det inte fungerade. Låter ju dock som de är villiga att skicka en ny. Har aldrig haft problem med stylabilen innan så jag hopas de fixar detta.

Mvh
Henrik

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Eftersom ringarna fungerade igen när du flyttade över den svarta boxen, tyder ju det på att det är boxen det är fel på. Jag hade också problem i början med att ringarna slocknade ibland, men det var i vintras när det var riktigt kallt ute, när bilen stått i garage, funkade dom alltiid. Jag märkte då att det glödde i skarven som är på kabeln till boxarna, det var då jag gjorde en egen skarv. Man vill ju att det skall lysa även när det är kallt ute. Det tog över 1 månad innan jag fick en ny box.

BMW CS #5206
do
162
dopamin
530i Touring -07
Jag vet inte exakt hur angeleyeskittet från stylabilen ser ut, men din beskrivning av kopplingen låter som dom jag köpte från USA. Hade också problemet med den usla kopplingarna på kabeln. Jag fick ljusbågar emellan. Klippte av dom och satte rundstift istället.

Den svarta boxen har jag fått byta 2 gånger på ett år, så att det skulle vara ett "ovanligt" fel låter konstigt, men som sagt jag vet inte hur stylabilens ringar ser ut.

Firman i USA ville iallafall bara ha pengar för frakten (10$) och sen fick jag en ny box. Tog 4 dagar att få den.

Dom svarta boxarna, eller ballasterna, jag har är känsliga för fukt och inte så väl tätade så jag körde lite smältlim i kanterna för att täta. Sen dess har jag inte haft några problem.

skulle vara intressant att jämföra bilder hur det ser ut om man endast köper ringarna och installerar jämfört med helt nya lyktor :J

cl
185
clyzzon
330i Touring -03
Torres: Har exakt samma problem med mina ringar, ska bli intressant att se om vi får några nya "boxar" eller om man blir tvungen att köpa ett helt nytt kitt.
Verkar nästan som att det är ett produktionsfel på dessa.

/Johan
Johan: Hade tänkt att ringa den 21:e när de kom tillbaks från semestern men har inte hunnit. skall ringa på måndag och kolla vad de säger. Har alltid funkat klockrent med stylabilen innan så jag hoppas de inte skitar ner sitt rykte för en sådan här sak. Ringde innan semestern och förklarade mitt problem och då föreslog de att jag skulle köpa ett nytt set. Tror jag skall föreslå att de skickar mig ett nytt. Har ju monterat ut det som inte fungerade så det kan jag skicka tillbaks så de kan reklamera det till sina leverantörer.
Återkommer med resultat, du får gärna göra det samma!

Mvh Henrik

Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Har ringar därifrån och en drivbox gav upp efter ett par månader. Fick en ny på garantin så det var inget problem så, men det verkar ju inte vara ett ovanligt fel.

Min bil: Länk
Ringde idag och förklarade mitt problem. Utan diskision så skickar de hem en ny dos.
GÖTT MOS
cl
185
clyzzon
330i Touring -03
Torres: Har mailat till dom eftersom att ja inte kom fram via telefon.
Men fick besked att dom skulle skicka en ny "dosa" till mig nästan omgående.
Riktigt skönt =)

/// Clyzzon

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
ett tips.. montera dosan inne i lamphuset! de får plats i det lilla utrymmet längst fram innanför helljuset.. kan bli tajt med längden på kablarna till ringarna, men det går! där är de ju lika skyddade från fukt som hela lykthuset i övrigt!

Diesel-räsern
/Rickard
Tack för tippset, skall ta och fixa detta när den nya dosan kommit.

Mvh Henrik
Visa användare
2
nyr
328i sedan 99
problem med ringarna har även drabbat mig, på råge av allt beställde jag min från just styla bilen. ska ringa dem imorgon och höra med dem... fömodligen skickar de en dosa även för mig!
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Verkar som styla bilen har lite problem me sina ringar.
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
2006-09-01
Det var ett tag sedan, vi har uppdaterat våra ringar ett par gånger sedan 2006.

Nyr: Skicka ett PM med vad det är som är fel .

Mvh
Razvan Terme

www.stylabilen.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.