|
|
|
|---|---|
|
Hej! Håller på med storstädning av underredet på 523:n. Skruvade b.la. ner plasten, (hasplåten) under motorn förut. Såg att den understa delen av kylaren gick i en mjuk båge neråt, alltså bara understa flänsraden. Såg även ut som kylaren halkat ur sitt fäste på ena sidan i nederkant. Den läcker ingenting, har inte heller haft några symptom på överhettning. Med andra ord, bilen fungerar i nuläget perfekt. Det jag undrar är hur länge till jag kan åka så innan kylaren ger vika? Handlar det om ett par dagar, eller några månader? Undrar även var man kan köpa kylare till bra priser? Hur mycket ett byte kan tänkas kosta på ej aukt. verkstad? Om man skall byta drivrem samt vattenpump samtidigt? Om någon vill kan jag länka upp en bild på eländet. Tacksam för svar! | |
|
Ja....Huruvida hur länge man kan åka med en deformerad kylare låter jag vara osagt,men det jag kan säga att jag har sett på dels E46+även på nyare 540 just den deformationen som du säger och de vet jag bytte kylar'n efter det "tämligen omgående"... Nu vet jag iofs inte hur "sprängd" din kylare är,men ditt problem verkar dock "något bättre" än de jag sett detta på.. Ena E46(330i-01) ägaren köpte sin "nya" kylare från skroten för en tusenlapp om jag inte missminner mig nu. Jobbet gjorde han själv..han bytte iaf inte vattenpump eller något annat i samband med detta(vad jag vet,INTE helt säker där),men det kanske är en god idé att göra det när man ändå "håller på". Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.