|
|
|
|---|---|
|
När jag öppnar och startar bilen med den vanliga nyckeln så står klimans temperatur inställd på 17,5 - 17,5 grader vid varje omstart. Om jag ändrar till 20 grader och sedan startar om bilen så är den tillbaka på 17,5 grader. Idag testade jag att öppna och starta bilen med den andra nyckeln och då ställer sig kliman på 20 grader! Har konstaterat att den nyckel som öppnar bilen är den som styr klimainställningen/minnet. Någon som vet hur detta minne sparas? vad jag minns så har den inte "glömt" temp inställningen tidigare... | |
| hej den ena nyckelen är förmodligen individuellt förprogrammerad av bmw för exempelvis förare nr två mvh. | |
|
Kan inte säga exakt hur proceduren programmeras, men i själva nyckeln ligger ingen info, de har bara en ID, nyckel 1, nyckel 2, nyckel 3 osv. Sen proggar man bilen till att ställa in sig på önskat sätt, stolar, ratt, speglar, klima osv, för varje nyckel. FP |
|
| hej det är tydligen inget man gör själv man får tydligen lämna in bilen på bmw .jag har frågat detta pga min ena nyckel ställer om stolen ac ratt mm. mvh | |
| Verkar lite skumt om man måste åka in till BMW och programera vilken temp man vill ha på kliman? Den borde minnas tempen dynamsikt och spara senaste inställning man hade förra gången man körde bilen om just tempen ska minnas... Stol och ratt rör sig inte när jag byter nyckel men det kanske beror på att nyckel 2 inte används? | |
|
Måste vara något fel på nyckel 1, nu har jag använt Nyckel 2 ett tag och då kommer kliman ihåg vilken temperatur som var satt sist jag körde bilen... |
|
|
Om jag ändrar någon inställning tex klima tempen AC på eller av eller höjden på ratten, och sedan inte sparar ändringarna i minnet/knapparna på dörren, så nästa gång jag låser upp med "min" nyckel så är inte ändringarna kvar. Om jag istället sparar inställningarna jag gjorde så sitter de kvar till nästa gång. Min nyckel är minne 1 och frugans är minne 2. Ganska skönt med dessa elprylar som styr inställningar och justeringar med personanpassade nyckel minnen, frun 155cm, jag 176 cm. Ett jäkla inställnande om man ej hade detta. FLAYEN |
|
| Verkar som min nyckel 1 inte känns igen då, har testat att trycka på Minnes knappen med nyckel 1 men den kommer inte ihåg någonting. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.