AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.072

Fortkörning med nytaget körkort

Sida 3 av 3
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Hubbe325:
Industrivägen i fråga är helt rak, tvåfilig, det är dryga två meter breda trottoarer och en jordbanksalle med träd imellan körbanorna. Om det inte funnits avfarter så skulle jag kalla det motorväg. Att det är 50 motiveras troligtvis av att det innan denna väg är en kurvig bergsväg och då vägen tar slut är en liten cirkulationsplats då man kommer in i staden.

Som sagt, jag gör alltid en riskbedömmning. Om jag riskerar att skada någon annan så är risken större enligt mig. Jag skulle hellre själv bli skadad än att skada någon annan.

Johan M3:
Jag känner inte dig men av din bilhistorik så utläser jag detta: Du har haft en M3 och jag tror inte en sekund på att du inte kört över hastighetsgränserna med den. Och då talar vi inte om några 30km/h... Att du nu har en 520 ser jag som att du har "mognat" och tycker allt som är olagligt är dumt och du föredrar troligtvis en spaweekend framför en vecka med party med polarna...
Mailade till polisen efter att jag haft en diskussion om jusst detta med en polare.... det är exakt samma regler för oss som har prövotid kvar o ni andra kottar som har haft kortet ett tag. Det som skiljer är att om vi blir tagna så får vi göra om teoriprov och uppkörning.
30 väg-20 km för snabbt du blir av med kortet.
50 väg och uppåt-30 km förr snabbt o du blir av med kortet...
Stämmer inte detta så ljuger polisen...
Mvh//Tobbe

Bakhjulskrafs ROCKAR!!
Jeppe Johansson
Allt beror på hur den polisen som stannar dig är, han kanske också har en fin bmw och vet hur lätt det är att högerfoten fastnar i botten. Om dom är på gott humör spelar nog in mycket i om man ska kunna snacka sig bort från fortkörningar.

"Jeppe"
Jeppe Johansson
En liten fråga bara,
Jag har också hört talas om denna 5 års prövotid, men någon som vet säkert när den började gälla???

"Jeppe"
bo
282
bobbby
320i -91
Jeppe:
Jag har också undrat hur det är med prövotiden. Någon sa att dom hade ändrat igen till 5 år men sen pratade jag med en som precis har tagit de o han sa att han hade 2 år. Vem vet

¨
bobby
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hej!

När jag tog körkort i Augusti 2002 var det två års prövotid. Det är det som står på mitt körkort.

Hur det är nu, vet jag inte, men har hört att det skulle ändras.

mvh

Simon
ho
432
hombre
750iA 1991
Hmmm Det är väl självklart att samma trafikregler gäller för alla bilister. MEN med nytaget körkort så får man kanske inte samma rabatt som dom flesta får. Det kan mycket vel vara så att nytaget körkort gör att de inte drar av de där kilomertrerna så man får behålla sitt körkort. Enbart de mest nitiska poliser ger inte rabatt. Alla jag känner personligt berättar om rätt så stora rabatter och det är också min högst personliga erfarenhet. De villa gärna titta under huven på en v12:a också :)

Ac
143
Acer
520i -89
TCG--> 160km/h på 50 väg. Har du självmordstankar???
Po
83
Pondus
525ia Touring -92
Var ska man köra för fort på allmän väg? Vill man gasa så finns det ju motorbanor som oftast har fri träning någon dag i veckan!

Varför kör inte alla BMW?/ mvh Roger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.