AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
783

m5 ägare samt andra kunniga sökes, lite frågor

Hej!
Sitter och skannar alla bilannonser som finns =)
Har snöat in mig lite på m5 e39 års modell 00-02.

Det jag främst undrar är hur mycket det kostar att driva dessa bilar. Tänker främst på kostnader som service etc.

Är det dumt att köpa en så pass gammal bil och bil modell för så mycket pengar?
Hur tror ni det är att sälja en sån bil, värde minskning etc, om låt säga 1 eller 2 år?

Har precis sålt min 330i-01a och sneglat åt en nyare coupe 03 ochn framåt. Men det känns som att köpa "samma bil" en gång till.

Är tacksam för alla synpunkter samt reflektioner.

Med vänlig hälsning
/Jens

Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :)
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Hej

Ska du köpe en M5 e39 så köp en 02 el 03 så slipper du hög oljeförbrukning,lmm strul o vanos problem....

Har själv en 03 och är kanon nöjd med den..makalöst bottendrag o en härlig familjebil:)

Men be bmw kolla upp en ev M5 du är spekulant på..Så dom kollar historiken,mätarställningen o allt annat....

Hade tidigare en M3 coupe-98 som jag betalade 1100kr/månad medans jag betalar 800kr/månad för M5:an.....

Serviceintervallen är ca 2100-2500 mil/service beroende på körsätt...kopplingen har det varit lite prat om ,men kör man med sund förnuft o så ska den hålla..Min M5:a har gått 7200 mil o jag har org koppling....Även lmm kan strula på 02-03 men jag har ej behövt byta mina.....
Kan ju rek att byta olja varje år(jag ställer alltid av bilen vintertid) .....

Kan lova att om du hittar en fin M5 så kommer du att vara kanon nöjd med den..

Min Bil:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.