|
|
|
|---|---|
|
Länk Nån som vet något om denna bil? Kanske någon här som ägt den tidigare (har haft 12 ägare..)? | |
|
12 ägare? kanske är många bilfirmor inblandade men det känns som väldigt många i alla fall. Ser ut på bilderna som att det är en 2002 och inte en 2003 som uppges i annonsen, i alla fall om man ser till bakljusen. Ser dock fin ut på bilderna. Den verkar vara sv-såld så det inte vara så komplicerat att kolla upp historiken. Mvh Fredde |
|
|
Hej Fredde! Den reggades första gången 2002-08. Vilka är viktigaste skillnaderna på 02orna och 03orna? I annonsen står den som en 03a. Antar att du menar att LED-ljusen saknas? Det hade jag inte tänkt på, tack! /Calle |
|
|
Minns att det var en privatperson som försökte sälja den för runt 300 000, men nu står den på en firma. |
|
|
Ser ut som höger dörr är omlackad. /Mvh |
|
|
cforce: Motorstaget tyder på en 03 om den inte är eftermonterad dvs, ganska lite utrustning. Verkar bara vara lucka och 19" och skinn som är lagt in tillval listan låter i mina ögon väldigt o säljbar med en sådan kanpp händig utrustnings lista. Ser att SMG finns med men inget i annonsen tyder på det hmmm Om den är utttagen sent 02 kolla historiken så att service på vevstackslagerskålen är byt olje pumpen. Läs följande länkar: Länk Länk |
|
|
Jag hade samma motorstag på min 2002:a, kanske var det också eftermonterat i så fall. Mvh Fredde |
|
|
Är det inte helt enkelt så att alla 03or har de nya LED-ljusen bak? Ifall denna inte har dem så är det förmodligen en 02a (om inte ägaren skulle ogilla LED-ljus av någon anledning :)? Den annonseras ut som en 03a men den är enligt bilregistret tillverkad 2002-08. |
|
| De nya bakljusen kom i mitten av modellåret 2003 (tror jag). | |
| 5700 mil 12 ägare och "nersutten" förarstol. Tja, jo, hmmm... | |
| Stocktrader: Dörren är omlackerad (dåligt) det syns ju mkt tydligt, skulle aldrig köpa den bilen fy fan !! | |
| pimpen:Jo,såg det på en gång... | |
|
Hur kan ni se att den är omlackerad på bilderna? Ni verkar inte tycka att det är nån höjdarbil direkt haha.. :) Kanske inte till det priset iallafall. /C |
|
|
För att kommentera ang nersutten förarstol. Är man väldigt tung så slits stolen fortare. Jag har en kompis som är väldigt grov o väger 115kg o han klagar på att stolarna i de nya bilar han haft slits så fort pga hans vikt. Sen, varför kan man inte köpa en bil för att dörren är dåligt lackad? Är bilen skit för att lackeraren gjort ett dåligt jobb?? Det är väl bara att förhandla om det i priset. cforce: Om du kan tänka dig en pedantskött M3 safirsvart sv-såld individual coupé med under 4000mil på mätaren så kan jag hjälpa dig på traven ;-) |
|
|
Action: Problemet är väl att om dörren är slarvigt omlackad så skvallrar det lite om hur pass pedanta ägarna/ägaren varit. Dvs, det var kanske inte så noga att det var slarvigt, bara det var billigt? Vilket kanske fick gå även för andra kostnader. Jag hade letat vidare, det finns många som vill bli av med sina bilar innan säsongen är slut. |
|
|
Ser såklart alltid snyggare ut med en stol som inte är nersutten men det är ju inte hela världen om den är det så länge det inte går till överdrift :) Är det dyrt att proffslacka en dörr på nytt? T ex hos BMW? Action: Har du några bilder eller nån länk? Vilken årsmod? /C |
|
|
cforce: PMade dig precis. Att jag inte lagt ut nån annons är för att jag inte haft tid och ork. Acey: Jag köper helt ditt argument. JAg är en sån person som kollar om avgasrören e fina o kromade fortf. Är dom inte det vet jag att personen med största sannolikhet inte handtvättar, än mindre bryr sig om hur bilen ser ut (oj nu blir jag väl mailbombad av hatbrev från folk med oxiderade avgaspipor) och därmed säkert inte lägger ned mer pengar än nödvändigt för att hålla bilen rullande. |
|
|
cforce: Skickade dig info om min bil nyss. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
| ledbakljusen kom i mitten av 03 | |
|
Offtopic... sorry. ACTION: Roligt detalj för att beskriva hur en pedant ser det. Håller med dig fullstädigt i ditt argument. Jag är/tänker likadant och då upptäcker man oxå hur folk i allmänhet enl. mig "missköter" sina bilar. Stora nackdelen är dock när man en vacker dag ska byta bil och ska ge sig ut på beg.marknaden. INTE lätt att hitta en bil som motsvarar det man letar efter i skick. Men till slut hittar man den och då är de bara att slå till. Letade i stort sett varje dag i 8 månader innan jag hittade min nuvarande ögonsten. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.