AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
907

BMW orginal larm

Har orginal larm monterat i min bil, men försäkringsbolaget säger att detta inte är godkänt.

Kan detta verkligen vara riktigt, måste ju vara det allra bästa att ha larmet med från början.

Skall man verkligen behöva köpa ett larm till, blir ju kaka på kaka så att säga. :-(

Fredrik M - Z3 2.8
Byt försäkringsbolag. Blir så jäkla less på allt skitsnack om larm, import m.m.

Ring stöldskyddsföreningen och kolla om det är godkänt. Är det det så måste förs.bolaget godkänna också.
netsix
Vad är det för bolag? För mig räckte det med att jag hade intyg från BMW att jag hade alla nycklar som getts ut vid försäljning sen ny. Skulle jag inte haft alla nycklar så hade jag bara behövt koda om de befintliga och få intyg på det.

/netsix
Original BMW-larm är INTE godkänt av SSF. Har ringt och frågat. Dock tillämpar olika försäkringsbolag sina egna regler vid bedömningen av detta. I mitt fall godkände både Dial och Länsförsäkringar larmet eftersom jag även hade elektoniskt startspärr som aktiveras när man larmar bilen.

//Dominik

'Respect is something one earns not get'
Var inne och visade bilen för Rigo Bil i Halmstad igår kväll. De kollade larmet. Be Länsförsäkringar ringa mig i morgon, sade killen som kollade.

Idag fick jag ett mail från LF att det var ok med BMW orginal larm.

Stort tack till Rigo Bil. =)

Fredrik M - Z3 2.8
Vilket var exakt det jag skrev tidigare......Vad hade Rigo Bil med detta att göra?

//Dominik

'Respect is something one earns not get'
I mitt fall övertygade Rigo Bil, LF att godkänna mitt larm.

Fredrik M - Z3 2.8
Säger bara: LF utbilda era försäkringssäljare bättre för det skall ta mig faaan inte behövas en återförsäljare att övertyga er om larmets beskaffenhet. Det står ju i LF:s villkor att BMW originallarm är godkänd och inget annat. Så säger de något annat be att få tala med någon annan.

//Dominik
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Egentligen är allt ihop BMW,s fel som inte klassar sina larm så de blir godkända,det är ju bättre att ha ett larm som är intigrerat i ordinarie elsystem än ett
som är godkänt som ligger utanför systemet.
Bmw ska ju ha det bästa tänkbara larm som finns enligt dom själva, så för sina kunders skull borde de klassa larmen.

GLAD PÅSK !!
MVH
Hasso
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
If godkänner ett originallarm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.