|
|
|
|---|---|
|
Idag så var jag på Volvo för att testköra en Volvo V70 (Fick höra av en bekant att jag ju var tvungen att testa en iaf, om jag nu skulle prata illa om den). Har väl inte haft några skyhöga förväntingar på denna bil men inte heller trott att den var under all kritik. Fick nycklarna till den och det första jag drar igång motorn så börjar eländet bröta som man aldrig är van vid med sexorna... Körde en sväng... Det jag uppfattade som störande var följande * Svajig * Extremt korta avstånd på växellådan (Kändes inte som en riktig låda att växla med) * Seg (Körde 170hk motorn , borde alltså gå som min e39 och e60) * Brötig både i statstrafiken och ute på landsväg. * Väldigt irriterande styrning. * Paneler och inredning som höll på att knarra hela tiden. * Stolen gick aldrig att manuvrera så att jag satt bekämt. Jag är inte extrem men jag hittade faktiskt inga bra betyg till denna bil som var en Volvo V70 2,4 170hk utav 2001 årsmodell med 13000 mil på mätarn (Precis lika mycket som min E39a) Lämnade tillbaks nycklarna och gick och satte mig i e39an och åkte hem (Kändes nästan som att jag körde en ny bil därifrån). Frågan är... Ska jag jämföra E60n eller E39an med volvos V70 och S60? Våran E60 gav den ännu mer pisk isåfall... En annan sak som jag reagerade på var att den var rätt trång i baksätet och utrymmet mellan baksäte och framstolarnas ryggar. Vad tycker ni själva om denna jämförelse? | |
| Min bror äger en s60 2,4i 170hk 06 och jag kan säga att jag är rätt imponerad när det gäller komfort och prestanda,jag upplever inte den som segare än min 320ci 170hk,fast bmw är BMW:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.