|
|
|
|---|---|
|
Länk Är det någon som vet hur mycket extra de tar för en sådan bil? Förresten, borde inte mycket av detta vara obligatoriskt för en märkeshandlare? | |
|
Exakt, det där tycker jag är självklarheter för en BMW handlare. Intressant att bara BMW Group Stockholm, Göteborg, Paulssons Bil och M-Bilar har klarat av certifieringen. Keep Your Distance! |
|
| Bytersrätt??? | |
|
Utvald Endast en BMW som är yngre än fem år och körts mindre än 10 000 mil kan bli en BMW Premium Selection-bil. Förutsättningar är även att bilen är välskött, inte har någon större skada och att den är i originalskick. inte har någon STÖRRE skada? |
|
| Okej, skadorna åtgärdas då av BMW. Min fråga är då. Får man bättre betalt på inbytet om BMW kan klassa din begagnade bil som en Premum Selection-bill? | |
|
Aha, det var nytt för mig: Bytesrätt. Om du, mot förmodan, skulle tycka att din nya BMW Premium Selection-bil inte helt motsvarar dina behov eller förväntningar, har du möjlighet att byta den mot en annan bil hos din återförsäljare på samma eller högre prisnivå. Detta ska dock ske inom sju dagar från leveransdatum och en körsträcka på högst 500 km. Du måste vara beredd att ersätta återförsäljaren för de kostnader ett sådant byte medför, dock högst 5 000 kr inklusive moms. |
|
|
Clubsport: Det handlar inte om att de andra handlarna INTE har klarat certifieringen utan snarare om att de inte valt att ansluta sig till BMW Premium Selection i dagsläget. (många "inte" blir det... :| ) /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Masten: Autovation i Gävle genomgår just nu granskning för att se om dom klarar kraven för att bli QMA certifierade, kanske inte är samma sak som Premium Selection. Hade för mig det.. Keep Your Distance! |
|
|
Ja detta är ju jätte bra.. Men av någon anledning känns det som "jag" som inbytes kund inte får mer för min bil, den dagen den byts in. Någon som vet? Mvh Krstian |
|
|
Precis min fråga ovan. Volvo har kört med det här ett tag. Vissa bilar verkar tom få 36 månader garanti istället för 12... |
|
|
Det vore väldigt bra som BMW kund att veta, om man vårdar sin bil och inte trimmar och grejar med bilen att man kan få lite bättre inbytespris. För andrahandvärdet på BMW är så fruktansvärt dåligt som det är. De faceliftar och byter detaljer vart och varannat år, verkar inte som någon annan biltillverkare byter ut saker i bilarna som BMW. Vilket får begnad marknaden att bli iskall om man inte har den senste versionen av ratten i bilen. Så blir bilen osäljbar. Jag gillar BMW men jag vet också att en dag kommer jag sluta att köpa BMW pågrund av andrahandsvärdet och alla modifikationer som görs. Befintliga kunder bli ju lätt irriterande när den nya bilen du beställt redan är gammal när du får den, för nästa månad kommer en ny ratt eller motor som alla vill ha. Lite överdrivet men jag tror ni förstår och känner likadant? Kanske BMW Premium Selection kan får lite ordning på detta med det dåliga andrahandvädet? Mvh Kristian |
|
|
Ja man får väll hoppas att dom sanna Bmw diggarna inte försvinner och faller för nyhetens behag där man måste ha senaste baklampan eller växelspaksknoppen! utan man vågar köpa/behålla den bil man gillar trots att den ev är äldre än kompisens. Mvh Danne |
|
|
Alf_VON_Sil: Jag håller med dig. Tyvärr så är hela marknaden så. Extremt mycket nytt godis varje år, och det är nästan så bilarna hinner faceliftas två gånger under sin livscykel. Jag beställde min nya bil i mars, fick den i juni. Folk frågade varför jag inte väntade ett par måndader till för att få en -07.... Hoppas på Premium Selection, men den bistra verkligheten är nog att man får sälja privat för att få ut något som kan anses som "rimligt". |
|
|
Värst är det när det helt plötsligt slänger in en ny motor. Som när M52-TU ersättes med M54. 328 till 330. Det kostade mig rätt gott med flis! Tänker inte göra om det misstaget därför beställde jag en 335 istället för en 325 även om 325:an passar mig bättre. Motorn som sitter i dagens 3-serie 2,5 kommer antagligen få känna på samma smisk som M52-TU. Då BMW när som helst kommer sätta in deras nya insprutningssystem även i 2.5 litern. Och att ha en produktions cykel på ca 2 år för en motor är ett hån mot dem som köpt den sortens motor. Nu spekulerar jag bara men möjligtheten finns att det blir exakt som med m52-tu. Hoppas ingen blir ledsen nu med 2.5 liters spisen. Absolut inget illa menat! Eller är jag helt ute och cyklar nu? Mvh Kristian |
|
|
Inlägget ovan kanske var lite luddigt: Men det jag menar är att jag köpte en 328Ci Maj -00 och 4 månder senare så släpps 330Ci för princip samma summa pengar. Inte en jäkel på BMW sa något om det. Det var rätt irriterande kan jag lova. Jag hade en ny bil i 4 månder kändes det som. Sedan var den gammal. Kanske inte detta spelar något roll för någon som inte är bilintresserad. Fakturm är ju sedan när man skulle sälja den var den inte lätt att sälja pågrund av att det stog 328 istället för 330 på den och var värd 50.000 mindre. 330Ci var fortfarande en ny bil i produktion och 328Ci var en bil som inte längre tillverkades fast med samma chassi = Mycket lägre pris! mvh kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.